Citroën C5 Aircross – Plug-in, ako má byť

Citroën C5 Aircross robí česť plug-in hybridnému systému pohonu i tradíciám značky.

Foto: Matej Kotuľa

Ktoré argumenty by mali motoristu presvedčiť, aby sa rozhodol pre vozidlo s plug-in hybridným pohonom? Zjednodušene: možnosť jazdiť na kratšie vzdialenosti bezemisne a čisto elektricky, dlhé trate zasa absolvovať bez obáv z dojazdu a dlhého dobíjania batérie. O tom, že Citroën C5 Aircross s touto verziou pohonu ich spĺňa bez zvyšku (pri súčasnom stave techniky), som sa presvedčil počas redakčného testu.

Dojazd a spotreba

V letných teplotách som v meste dokázal prejsť na jedno nabitie batérie 54 km. Samozrejme, nabitú batériu si môžete ušetriť až na vjazd do bezemisnej zóny, no u nás o takej zatiaľ neviem. Na diaľnici z Bratislavy do Prahy som pri plnom využívaní rýchlostných limitov dosiahol spotrebu 7,8 l/100 km, na okresných cestách 6,6 l/100 km. Ak uvážime rozmery, hmotnosť a SUV charakter vozidla, potom sú tieto výsledky z reálneho života priaznivé a spĺňajúce kritériá uvedené v úvode testu.

Pohodlie a ticho

Citroën C5 Aircross je z pohľadu používateľa veľmi príjemný. Tichosť jazdy je dominantným vnemom vo všetkých režimoch. Spolupráca elektrického a spaľovacieho motora je hladká. Jediným momentom, kedy o nej vie vodič, je prudká akcelerácia pri predbiehaní. Jej dynamika však poteší. Tichosť jazdy s možnosťou voľby troch módov ešte spríjemňuje nadpriemerne dobrá audiosústava. Ovládanie je rovnako jednoduché ako pri všetkých „automatoch“. Ovládače funkcií a asistentov v porovnaní s konkurenciou ničím nepríjemným neprekvapia. Klimatizácia sa žiaľ ovláda cez displej. Vyspelý je systém informovania o tokoch energie prostredníctvom veľkého displeja. Stabilita na ceste i pocit z riadenia sú primerané určeniu vozidla.

Sedadlá sú v Citroënoch tradične veľmi pohodlné a estetické. Príjemným zistením je dostatok priestoru na všetkých miestach. Plne zodpovedá očakávaniam od vozidla dlhého 4,5 m. Tri zadné sedadlá sú posuvné a majú polohovateľné operadlá. Tvrdé plasty v interiéri neznižujú celkovo priaznivý dojem.

Pekný suverén

Zvonka pôsobí C5 Aircross príjemne suverénne, robustne a kvalitne. Určite k tomu prispieva takmer vodorovná kapota, vzad posunutá kabína a aj veľké kolesá. Je primerane veľkým i primerane výkonným a vo verzii plug-in hybrid i primerane ekonomickým vozidlom pre časté a čisté jazdy v meste a bezproblémové prekonávanie akýchkoľvek vzdialeností bez dlhého zdržiavania sa nabíjaním.

Čo treba uznať

  • Citroëny si zachovávajú osobitosť i komfort.

Čo nám chýbalo

  • Väčšia nádrž a vešiačiky v kufri.

Čo nás prekvapilo

  • Nadpriemerný komfort vo všetkých režimoch jazdy.

Citroën C5 Aircross Plug-in hybrid 225 ë-EAT8 SHINE

Cena (základ/test)                                          25 990/41 240 €

Záruka                                                            4 roky alebo 60 000 km

                                                                       8 rokov/160 000 km na zachovanie min. 70 % kapacity batérie

Motor

  • Preplňovaný zážihový R4/16V + PHEV, zdvihový objem valcov 1 598 cm3, max. výkon 133 kW (181 k) pri 6 000 ot.min-1, max. krútiaci moment 300 Nm pri 3 000 ot.min-1. Elektromotor: 3-fázový synchrónny elektromotor, max. výkon 81 kW (110 k) pri 2 500 ot.min-1, max. krútiaci moment 320 Nm pri 500 – 2 500 ot.min-1. Najvyšší kombinovaný výkon 166 kW (225 k), najvyšší kombinovaný krútiaci moment 360 Nm. Emisie CO2 31 – 33 g/km.

Jazdné výkony

  • 0 – 100 km/h za 8,7 s, vmax= 225 km/h, spotreba WLTP/test 1,4 – 1,5/6,8 l/100 km.

Konektivita a batožinový priestor 

  • 230 V – nie
  • AUX – nie
  • USB-A – 2×
  • USB-C – nie
  • Wi-fi – nie
  • Zrkadlenie – áno
  • Uhlopriečka: 10“
  • Batožinový priestor: 460 dm3
Citroën C5 Aircross Hybrid 225 ë-EAT8 Shinefotorecenziaskusenostitest
Komentáre (0)
Pridať komentár