Jasným príkladom je vjazd a výjazd na diaľnicu D4 z obchvatu obce Most pri Bratislave či výjazd, resp. vjazd na rýchlostnú cestu R7 pri výjazde Šamorín – Sever. V oboch prípadoch ide o „téčkovú“ križovatku, ktorá pri diaľnici, navyše tak blízko Bratislavy, kde je hustá premávka, v roku 2022 nemá čo hľadať. Na oboch miestach mala byť štvorlístková alebo nejaká podobná križovatka, ktorá by zabezpečila napojenie diaľnice na križujúcu cestu bez toho, aby vodič opúšťajúci diaľnicu alebo vchádzajúci na ňu musel zastaviť, aby dal prednosť autám idúcim po spomínanej križujúcej ceste. Takéto križovanie je totiž nanajvýš rizikové – jednak preto, lebo križovatka je na „kopci“ za neprehľadným horizontom a jednak preto, že sú v blízkosti mohutné a vysoké zvodidlá. A výsledok nenechal na seba dlho čakať. Na oboch miestach bolo už niekoľko nehôd. Preto, celkom logicky príslušný orgán na inkriminovaných miestach znížil rýchlosť, čím znepríjemnil život oboch skupinám vodičov – tým, ktorí idú po hlavnej ceste, pretože musia spomaliť, aj tým, ktorí sa pripájajú na hlavnú cestu alebo križujú protismer. Pri znížení rýchlosti sa totiž autá idúce po hlavnej ceste „nazbierajú“, čím sa logicky skráti medzera medzi nimi, presnejšie povedané aj tie malé okienka, ktoré boli medzi „vláčikmi áut“, zaniknú.
To je také slovenské – šetriť na nesprávnom mieste. Namiesto toho, aby sme niečo postavili poriadne a s výhľadom na hustotu premávky aspoň o 10 – 15 rokov dopredu, tak hasíme, čo sme odflákli. Ale nevadí, aspoň je z toho dobrá „ryža“ pre policajtov.
Žiaľ, toto sú len dva príklady z „milióna“.