Pointa je nová klientela. A na tom nie je nič zlé, napokon takýto model chýbal v ponuke nemeckého výrobcu, lebo osobne som model R1200 C nikdy nepovažoval za plnohodnotný cruiser. Naopak, aktuálny model R18 je plnokrvný crusier, ktorý si to môže smelo rozdať s modelom Harley-Davidson Street Glide alebo Indian Chieftain, ktoré sú vlajkovými loďami kategórie cruiser. Niežeby neexistovali aj iné modely, no spomínané dva reprezentujú ikony v rámci segmentu. A podobne ako ony aj BMW ponúka viacero variantov svojho megacruiseru s 1,8-litrovým dvojvalcom. Je to základný model R18, verzia Classic s veterným štítom, vlajková loď Transcontinental a tesne pod ňou sa nachádza model B, čiže Bagger. Každý si nájde svoj ideál. Puristi aj maximalisti. Osobne sa čudujem, ako perfektne R18 B vyzerá. To, že je to model z roku 2020, by som jednoducho nepovedal a okrem toho je z môjho hľadiska v mnohom lepší než modely H-D.
Zo hľadiska štýlu zaujme najmä predná kapotáž, ktorá je zjavne inšpirovaná, ak nie rovno skopírovaná z amerických modelov, v našom prípade dopĺňali čiernu kapotáž aj linky na bokoch krytu, palivovej nádrže aj zadných kufrov. Nechýbal ani „chróm paket“, efektné disky kolies, takže na cestách si ma nielenže všímali, ale pozbieral som aj niekoľko dvihnutých palcov. K charakteru tejto motorky sa hodilo aj moje rastúce brucho a musím sa priznať, že sa mi páčila aj „kolotočárska“ audiosústava Marshall s reproduktormi aj na zadných kufroch, takže kvalitná reprodukcia ma sprevádzala aj pri diaľničných rýchlostiach. Z hľadiska komfortu na palube R18 B skutočne nechýba nič. Multimediálny systém s 12,5-palcovým displejom ponúkla konektivitu a v prípade, že máte stiahnuté všetky potrebné aplikácie, môžete si bez problémov zrkadliť navigáciu na predný displej a pohodlne cestovať naprieč celým kontinentom. Nechýba totiž ani aktívny tempomat s automatickým udržiavaním odstupu, ten je skutočne vítaným doplnkom pri dlhých jazdách. A aby toho nebolo málo, nechýba ani indukčné nabíjanie telefónu.
Jazda je mimoriadne komfortná a necítite pri nej extrémnu pohotovostnú hmotnosť, ktorá sa pohybuje tesne pod úrovňou štyristo kilogramov. Podvozok však konštruktéri vzhľadom na nárast hmotnosti ladili, takže napriek rozmerom aj hmotnosti sa s touto motorkou dá jazdiť nielen obratne, ale dá s ňou aj predierať dopredu v rámci čakania na semafore. Je mimoriadne stabilná aj pri pomalej jazde. Pozícia sedenia je kolmejšia, čo je na túto kategóriu mierne netradičné, na druhej strane to paradoxne môže vyhovovať práve tým, čo sa s takouto kategóriou iba zoznamujú, respektíve presadajú na ňu z inej. Maximálny výkon motora je 67 kW (91 k) a maximálny krútiaci moment 158 Nm naznačujú, že s ňou môžete jazdiť na nižších otáčkach a vychutnať si tak charakter tejto motorky. Maximálna rýchlosť je vyše 180 km/h, no to som počas testu ani nevyskúšal. Načo?
Či by som chcel tú motorku? Určite, no s cenovkou 32 241 eur to asi nebude masovka. Na druhej strane, osobne je mi najsympatickejší puristický základný model R18. A ten stojí iba čosi vyše 21-tisíc eur.
Harley-Davidson Pan America 1250 – Otestovať ho viete aj vy!
Čo musíme uznať
- Štýl motorky je skutočne brutálny.
Čo nám chýbalo
- Možnosť vyraziť si na výlet okolo Slovenska.
Čo nás prekvapilo
- Podvozok, ktorý maskuje hmotnosť.
BMW R18 B
Cena a záruka:
- základ/test 27 300/32 241 €
- 2 roky bez obmedzenia km
Motor:
- Vzduchom a olejom chladený B2/8V, zdvihový objem valcov 1 802 cm3, max. výkon 67 kW (91 k) pri 4 750 ot.min-1, max. krútiaci moment 158 Nm pri 3 000 ot.min-1, Emisie CO2 výr. neud. g/km
Jazdný výkon, spotreba:
- pohotovostná hmotnosť 398 kg, vmax = 180 km/h, spotreba výrobca/test 5,8/5,7 l/100 km