Opel Grandland 1,2 TURBO 130 k 8AT GS Line – Vylepšil, čo potreboval

Opel Grandland prišiel o písmeno X v názve, no vďaka modernizácii dokáže naďalej držať krok s konkurenciou.

Najväčšie SUV v ponuke nemeckej značky sa na našom trhu predáva od roku 2017 a hoci si Opel Grandland stále dokázal nájsť množstvo spokojných majiteľov, v niektorých oblastiach potreboval po rokoch predsa len vylepšiť. Hneď na úvod tak môžem povedať, že výrobca naozaj zmodernizoval všetko, čo potreboval zmodernizovať, no silné stránky auta ponechal bez zbytočných zásahov.

V jednej línii

Už prvý pohľad na auto jasne ukazuje, že Grandland sa po facelifte pripája k súrodeneckým modelom Mokka, Astra či Crossland a odteraz sa tiež môže pochváliť novou prednou maskou, ktorú poznáme pod pomenovaním Opel Vizor. Príjemnú optickú zmenu ešte dopĺňa aj funkčné vylepšenie. Mám na mysli špičkové IntelliLux Pixel Matrix predné svetlá s funkciou vyrezávania objektov v diaľkovom režime. V najvyššej výbave ich dostanete sériovo, vo výbave GS Line za príplatok 1 200 eur a nižšie stupne výbavy si musia vystačiť s jednoduchšími parabolickými LED svetlami. Zadné svetlá sa tiež dočkali modernejšej grafiky s dvojitým obrysom, no z celkového pohľadu je Grandland stále ľahko identifikovateľný a pôvabne originálny.

 

Čo je dobré, to sa nemení

Skôr, ako sa dostanem k novinkám v rámci interiéru, musím pochváliť jeho konzervatívnejšie poňatie a výbornú ergonómiu. Ešte stále je totiž medzi nami množstvo ľudí, ktorým displeje a dotykové ovládače nevyhovujú a obľubujú viac klasiku. Opel, samozrejme, nezabúda ani na moderne zmýšľajúcich klientov a Grandlandu doprial tzv. Pure Panel. Ide o kombináciu 12-palcového displeja digitálneho kokpitu a 10-palcového centrálneho dotykového displeja. Luxusne pôsobiace riešenie má však v praxi drobné nedostatky.

Displej digitálneho kokpitu má z pohľadu intuitívnosti komplikovanú zmenu zobrazovania údajov a aj samotný infotainment by si už zaslúžil krajšiu grafiku. Netreba však zabúdať, že ide o facelift a tieto zmeny zaiste nastanú príchodom novej generácie. Pochváliť musím možnosť priplatiť si za nočné videnie (1 250 eur), bezdrôtovú nabíjačku mobilu umiestnenú v stredovej lakťovej opierke, ale aj logickejšie rozmiestnenie výduchov klimatizácie. Tí najnáročnejší si ešte môžu priplatiť ďalších 2 200 eur za kožené sedadlá s možnosťou vyhrievania aj odvetrávania, ja som bol s látkovými spokojný. Mínusový bod dávam autu za použitie iba dvojice USB portov pre päť ľudí na palube.

 Nafta aj elektrina

 Záujemcovia o modernizovaný Opel Grandland si môžu vyberať spomedzi troch druhov pohonu. Pre milovníkov benzínu je v ponuke 1,2-litrový trojvalec s výkonom 130 koní, fanúšikovia nafty môžu siahnuť po 1,5-litrovom štvorvalci s rovnakým počtom konských síl a do tretice je k dispozícii aj vrcholná verzia s plug-in hybridným pohonom, možnosťou pohonu všetkých kolies a výkonom až 300 koní. Ja som mal možnosť vyskúšať si benzínový variant a musím povedať, že hoci som mal voči trojvalcovému motoru predsudky, napokon som bol spokojný.

Motor príjemne spolupracoval s automatickou prevodovkou, mal dostatočne silný ťah, nerobila mu problém ani diaľnica a vyššie rýchlosti, nemusel som robiť žiadne kompromisy. V meste môžete počítať so spotrebou okolo 6,5 litra, no na diaľnici vyskočí aj na osem litrov. Trojvalec vo veľkom aute je skrátka taký. Pochváliť však určite treba výborné odhlučnenie interiéru, komfortný jazdný prejav auta, jeho ovládateľnosť, komunikatívnosť a manévrovateľnosť. Ja si s Grandlandom rozumiem málinko viac ako napríklad s konkurenčným Peugeotom 3008, Opel sa mi zdá pocitovo lepšie prepojený s vodičom. A čo cena? Základ štartuje na sume 26 890 eur, nami testovaný kúsok vo výbave GS Line a s množstvom príplatkových prvkov sa zastavil na cene 36 690 eur a pokiaľ pokukujete po plug-in hybride, musíte si pripraviť najmenej 44 490 eur.

Stručne

Čo treba uznať

  • Výborné Full LED Matrix svetlá.

Čo nám chýbalo

  • Viac USB portov.

Čo nás prekvapilo

  • Komfortný podvozok a príkladná komunikatívnosť.

Jazdenka: Opel Zafira – Rodinný miláčik

Opel Grandland 1,2 TURBO 130 k 8AT GS Line

Cena (základ/test)                                          26 890/36 690 €

Záruka                                                           5 rokov alebo 150 000 km

Motor

  • Preplňovaný zážihový R3/12V, zdvihový objem valcov 1 199 cm3, max. výkon 96 kW (130 k) pri 5 500 ot.min-1, max. krútiaci moment 230 Nm pri 1 750 ot.min-1. Emisie CO2 112 – 126 g/km.

Jazdné výkony

  • 0 – 100 km/h za 10,3 s, vmax=188 km/h, spotreba WLTP/test 4,9 – 5,5/7,5 l/100 km.

Konektivita a batožinový priestor

  • 230 V – 0×
  • AUX – nie
  • USB-A – 2×
  • USB-C – 0×
  • Wi-fi – nie
  • Zrkadlenie – áno
  • Uhlopriečka: 10,0
  • Batožinový priestor: 514 dm3
fotoOpel Grandland 1.2 Turbo 130 k 8AT GS Linerecenziaskusenostitest
Komentáre (0)
Pridať komentár