Keď si postavíme voči sebe individuálnu automobilovú a autobusovú dopravu, tak nám vyjde, že tá autobusová má v prepočte na počet prepravených osôb oveľa lepšiu energetickú a CO2 bilanciu. A to nezávisle od toho, aký má ten autobus pohon – dieselový, plynový či elektrický. Skrátka autobusová doprava je v prepočte na prepravenú osobu ekologickejšia ako individuálna. O tom, že autobus šetrí priestor na ceste, a teda znižuje hustotu premávky, ani nehovoriac. A to isté platí aj o vlakovej doprave. Preto výrobcovia autobusov, dopravné spoločnosti, samosprávy, štáty a v konečnom dôsledku aj Európska únia čoraz intenzívnejšie riešia otázku, ako dostať ľudí z áut do autobusov a vlakov. Osobne som za zvyšovanie atraktivity autobusovej a vlakovej dopravy, nie za znechucovanie a komplikovanie individuálnej. Žiaľ, realita je opačná, sme svedkami toho, ako nám motoristom Európska únia, štáty a samosprávy hádžu pod nohy jedno poleno za druhým. Keď to pôjde takto ďalej, tak vlastniť auto a jazdiť s ním bude pomaly hrdelný hriech. Pritom však na zatraktívnenie autobusov a vlakovej dopravy v skutočnosti nikto nič poriadne nerobí.