KIA Ceed 5d 1,5 T-GDi Facelift – Viac GT

Kia Ceed GT-Line je ešte viac „GT“ ako kedykoľvek doteraz.

Jednou z hlavných zmien, ktoré facelift Ceedu prináša, je výraznejšie odlíšenie základných, plug-in hybridných a GT-Line, resp. GT verzií od seba. Každý z nich dostal viac svojej vlastnej identity. My máme aktuálne v rukách verziu GT-line a tá má napríklad celkom iné zadné svetlá ako bežné Ceedy. Tvorí ich 48 LED-iek, ktoré sa rozsvecujú podľa toho, akú funkciu plnia svetlá. Plnia napríklad funkciu dynamických smeroviek. Samozrejme, aj nárazníky vpredu a vzadu sú celkom iné – vyžarujú zo seba oveľa väčší dynamický náboj, hoci mohutné postranné náduchy sú iba imitáciou a pod prahmi dverí je lišta. Nuž a aby som nezabudol, k výbave GT-Line prislúchajú aj špecifické disky kolies, ktoré takisto vyžarujú  dynamiku. Odporúčam verziu GT-Line kupovať v nejakej výraznej farbe, aby všetky spomínané prvky vynikli, určite nie v čiernej.

Interiér pripomína skutočnosť, že sedíte vo verzii GT-Line viac-menej iba volantom a sedadlami, na ktorých sa hrdo týčia príslušné logá, plus čiernym stropom. Pozícia za volantom je príjemná, volant je dobre tvarovaný, sedadlo je však v oblasti lopatiek, resp. ramien na moje pomery úzke. Nie je to nič katastrofálne, no Ceed mal smolu, že som pred ním testoval auto, ktoré malo sedadlo v tejto oblasti rozšírené, takže som to vnímal citlivejšie. Vyzdvihnúť musím hardvérové ovládanie všetkých dôležitých funkcií. Hardvérové znamená ovládanie fyzickými tlačidlami alebo otočnými ovládačmi, nie cez dotykový displej. Trochu ma ale sklamal audiosystém, pretože mu chýbajú kraje spektra. Zvuk je akýsi plochý, bez výrazných basov a výšok.

Slovák pod kapotou

Najväčšou novinkou v modelovom rade Ceedu je nový 1,5-litrový benzínový motor T-GDi Smartstream a testovaný model ho mal tiež, v našom prípade spojený so „sedemstupňovou dvojskou“. Nie je to žiaden trhač asfaltu, no s výkonom 117,5 kW a krútiacim momentom 253 Nm úplne postačuje aj na svižné a zábavné jazdenie. Vyzdvihol by som, že je výborne zladený s prevodovkou. Na jednej strane s autom totiž dokážete parkovať natesno, pretože sa vie veľmi pomaly posúvať a zároveň sa s autom môžete rozbehnúť z miesta svižne. Na strane druhej motor radení vyššie na chvíľočku povolí, stíchne a po zapadnutí správneho prevodu zasa zaberie, takže zmena prevodových pomerov je veľmi prirodzená. Pri radení pod plynom dokonca s autom mierne trhne, čo mám rád, pretože to podporuje pocit dynamiky. Ale najúžasnejšie je, že som pri pokojnej jazde mimo mesta – to znamená okresky a obce – dokázal jazdiť za 5 litrov na 100 km. Samozrejmosťou sú jazdné režimy vrátane módu Sport, v ktorom sa hnací systém „napne“. Len dodávam, že tento motor sa vyrába u nás na Slovensku.

Vpredu klasika v podaní McPhersonu a vzadu viacprvková náprava zabezpečujú vozidlu stabilné jazdné vlastnosti aj na nie práve kvalitných cestách. Dokonca aj prenos rázov do karosérie je dobre odtlmený, ale odhlučnenie odvaľovania je mierne pod úrovňou vyššieho štandardu triedy. Škoda, že konštruktéri trochu nezapracovali v tomto smere, Ceed by si to zaslúžil. Čo sa týka podvozka, páči sa mi vyvážené naladenie pružín a tlmičov. Auto nie je zbytočne pevné, v zákrutách sa mierne nakloní, no tie náklony sú skôr komunikačný nástroj auta než zrada. Podvozok vás vedie v stope.

Viac bezpečnosti

Modernizácia sa dotkla aj bezpečnostných systémov. Varovanie na auto v mŕtvom uhle je napríklad doplnené o aktívnu asistenciu vyhnutia sa zrážke. Systém sledovania bdelosti vodiča bol doplnený o upozornenie na to, že sa auto pred vami na križovatke, resp. v zápche pohlo. Systém varovania pri cúvaní na prichádzajúcu priečnu premávku bol zasa doplnený o aktívne zastavenie auta, keď vodič nereaguje.

Aktuálne pri facelifte výrobcovia väčšinou sústreďujú svoju pozornosť na zníženie spotreby a „upgrade“ bezpečnosti. Samotný facelift, teda dizajnové zmeny vzhľadu nebývajú také výrazné. Kia však k tomu pridala individualizáciu, ktorá je vo verzii GT-Line najvýraznejšia. GT-Line teda pôsobí ešte viac GT než kedykoľvek predtým. A na tom dnes záleží.

Stručne

Čo treba uznať

  • Výrazné odlíšenie GT-Line od základných verzií.

Čo nám chýbalo

  • Lepšie odhlučnenie kolies.

Čo nás prekvapilo

  • Motor vie jazdiť za 5 l/100 km.

Kia ProCeed GT – Madonna mia!

Kia Ceed 1,5 T-GDi 160 k 7DCT GT-Line

Cena (základ/test)                                          14 290/25 630 €

Záruka                                                           7 rokov alebo 150 000 km

Motor

  • preplňovaný zážihový R4/16V, zdvihový objem valcov 1 482 cm3, max. výkon 117,5 kW (160 k) pri 5 500 ot.min-1, max. krútiaci moment 253 Nm pri 1 500 – 3 500 ot.min-1. Emisie CO2 131 – 138 g/km.

Jazdné výkony

  • 0 – 100 km/h za 8,6 s, vmax=210 km/h, spotreba WLTP/test 5,8 – 6,1/6,3 l/100 km.

Ikonky

  • Bluetooth – áno
  • Wi-fi – áno
  • AUX/USB – nie/áno
  • Zrkadlenie – áno
  • Uhlopriečka: 10,25
  • Batožinový priestor: 395 dm3
aceliftKiaKia cee´dkia ceed 1.5 t-gdiKia Slovensko
Komentáre (0)
Pridať komentár