Zaujímavosť zo stavby
Najzložitejšími z hľadiska výstavby tvrdošínskej R3-ky sú mostné objekty. Z technického pohľadu je však pomerne náročná aj realizácia vyšších násypových telies a trasy v hlbších zárezoch. Špecifikom tejto stavby je, že ju budujú v zložitom geologickom prostredí strmých svahov.
O stavbe v číslach
- celková dĺžka: 5,6 km (4,4 km trasa R3, križovatkové vetvy 480 m a privádzač 697 m)
- približne 100 stavebných objektov
- 11 mostov (8 na R3, 1 ponad R3 a 2 na privádzači)
- najdlhší most s dĺžkou 248 m
- viac ako 1800 m protihlukových stien
Výstavba obchvatu Tvrdošína začala v marci 2021. Ukončenie predpokladajú v priebehu budúceho roka. Úsek odľahčí mesto Tvrdošín od tranzitnej dopravy a zvýši aj bezpečnosť a plynulosť cestnej premávky. Znížením hluku, prašnosti a vibrácií zlepší aj životné podmienky miestnych obyvateľov. Motoristom prinesie skrátenie času jazdy a úsporu pohonných látok.