Tunel Sitina oslavuje 15 rokov, Bratislava by bez neho padla na kolená

Mestský tunel Sitina bol pre motoristov pustený do prevádzky 24. júna 2007. Tunel má medziročne stúpajúci trend intenzity dopravy, aktuálne ním prechádza okolo 70 – 80 000 áut denne.

Počas 15-ročnej prevádzky tunela  v ňom inovovali viacero súčastí, tento rok  vymenili centrálny riadiaci systém. Do budúcna plánujú zmodernizovať kamerový a detekčný systém, osvetlenie či dopravné značenie.

Sitina je dvojrúrový mestský tunel na úseku bratislavskej diaľnice D2 Lamačská cesta – Staré Grunty. Ide o prvý dvojrúrový tunel na Slovensku. Razený bol rakúskou tunelovacou metódou, pričom dĺžka pravej rúry je 1 440 m a ľavej 1 415 m. V každej tunelovej rúre je 9 SOS kabín, 5 priečnych prepojení (únikových ciest), 2 núdzové zálivy a 10 prúdových ventilátorov.

Plánované odstávky prebiehajú dvakrát ročne, a to na jar a na jeseň, keď sa realizuje pravidelná údržba tunela. Tieto práce v tuneli sú plánované v nočných hodinách a trvajú približne tri dni.

Tunel Bikoš – Ďalší míľnik splnený!

Vymenili centrálny mozog tunela

Vo februári tohto roku bol v tuneli vymenený centrálny riadiaci systém za modernejší a flexibilnejší s možnosťou prepojenia na inteligentný riadiaci systém dopravy v rámci obchvatu.

Pri novom centrálnom riadiacom systéme sa zamerali hlavne na modernizáciu a implementáciu nových technických predpisov s cieľom možnosti integrovať do nového centrálneho riadenia líniové riadenie dopravy. Zároveň tento nový centrálny riadiaci systém je otvoreným systémom s možnosťou ľubovoľného rozširovania bez potreby generálnej výmeny do budúcna.

Bez neho by Bratislava skolabovala

Problémom je Patrónka. Príslušnú svetelnú križovatku nie je možné ovládať na diaľku, vždy musia byť prítomní policajti. To je v 21. storočí tak trošku hanba…

diaľnicadiaľničný tunelSlovenské diaľnicetunel sitinia
Komentáre (0)
Pridať komentár