Dvojtonová karoséria odetá do matnej farby mora, nad ktorou je karbónová strecha, vo mne evokuje útesy. Takto nejako si predstavujem pohľad na raj, ktorý ma celý pohltí a len ťažko popustí. A rovnako som sa po celý čas cítil v najsilnejšom coupé BMW. A silu porovnateľnú s morským príbojom je cítiť v každom vánku z výfukov za sprievodu hlbokého dunenia.
Zamatovo aj ostro
S ťažkým GT sa naozaj dá jazdiť ultrakomfortne aj na dlhé trasy, ale len pre cestujúcich vpredu. A presne za týmto cieľom bolo stvorené. Nudiť sa za volantom určite nebudete a rýchle presuny si určite užije aj spolujazdec. Keby náhodou nie, tak inžinieri vymysleli niečo, čo funguje famózne a z pohodlia razom skočíte do totálneho šialenstva. Sú nimi rýchle voľby na športové režimy M1 a M2 umiestnené na volante, ktorými sa dajú prednastaviť rôznorodé variácie jednotlivých súčastí autá, počnúc motorom, brzdami, zavesením až po klapkový systém výfukov. Takmer všetko spomenuté si môžete nastaviť aj nezávisle cez tlačidlo Setup pri voliči automatickej prevodovky, ktorá ma výnimočnú kulisu pre M modely, to znamená, že „R“ sa radí pritiahnutím k sebe a nahor a ostáva v polohe, kým páku ručne nevyradíte. Zmenou konfigurácie sa z auta stáva doslova chameleón, ktorý mení podobu podľa prostredia a požiadavky vodiča. To, že motor má silu vždy a všade, je asi z tabuľky každému jasné. Fakt, že prevodovka dokáže radiť zamatovo, bude asi tiež každému jasný a asi aj to, že v najrýchlejšom ostrom režime prevodovky bude bleskurýchlo meniť stupne s miernym seknutím, to minimálne určite pár z vás už tuší. Je pre mňa malým zázrakom, ako kus techniky aj napriek hmotnosti dokáže pracovať v rôznorodom nastavení a je to v podstate iba o softvéri.
Od kováča k zametačovi
Kiežby boli povolania, v ktorých si ľudia za plácu môžu dovoliť kúpiť auto tejto kategórie na Slovensku. Bohužiaľ, realita je úplne iná. Chcel som tým len vyjadriť to, že pri štvorkolke drží ako prikované. Po vypnutí trakčnej kontroly si môžete nastaviť aj športovú štvorkolku, ktorá už dovolí blbnutie. Totálne peklo, ktoré sa dá krotiť, v podaní nastavenej čistej zadnokolky znamená, že zadkom zametá na počkanie. To už vyžaduje dávku odvahy, ale aj zručnosti. Nie, netvárim sa ako majster sveta, tiež som mal rešpekt a motýliky v bruchu, ale pomaly som si na silu motora zvykal, ku koncu som už vedel odhadnúť svoje limity aj pri jazde s čistým zadným náhonom. Netreba sa báť, treba sa len sústrediť, rozmýšľať a predvídať a auto vás podrží, pokiaľ mu to dovolí fyzika.
Jedno priemerné auto
17 570 eur. To je presne suma za balík M Competition, ktorý okrem iného ponúka vyšší výkon motora o 19 kW (25 k) osadeného na pevnejších silentblokoch, prepracované riadenie a tlmenie, čo sa podpisuje pod konštantne rastúce a nikdy nemrziace nadšenie aj pri bežnej jazde do práce či za biznisom. Ostal som však prekvapený z rozdielu medzi kolesami vpredu a vzadu, predné pneumatiky sú len o 1 cm užšie pri zachovaní rovnakého profilového čísla. Je to primárne štvorkolka, takže minimálny rozdiel kolies je logický. Keramické brzdy nie sú štandardom balíka, je to príplatkový prvok. Štandardné mohutné kotúče s modrými brzdičmi (keramika má zlaté) však bohato stačia a pre lepšiu predstavivosť dopĺňam, že majú vrodenú vlastnosť popiskovania za studena, resp. pri slabej námahe.
Čo treba uznať
- Ideálne GT pre dvoch aj na každý deň.
Čo nám chýbalo
- Podávač bezpečnostných pásov.
Čo nás prekvapilo
- Malý rozdiel dvojrozmerných diskov a pneumatík (275/35 R20 vs. 285/35 R20)
BMW M8 Competition Coupé
Cena a záruka:
- Základ/test 153 900 /178 533,60 €.
Všeobecné záručné podmienky:
- 2 roky bez obmedzenia km.
Motor:
- 2× preplňovaný zážihový R8/32, zdvihový objem valcov 4 395 cm3, max. výkon 460 kW (625 k) pri 6 000 ot.min-1, max. krútiaci moment 750 Nm pri 1 800 – 5 800 ot.min-1. Emisie CO2 WLTP 252 – 253 g/km.
Jazdné výkony, spotreba:
- 0-100 km/h za 3,2 s, Vmax = 250 km/h (305 km/h bez obmedzovača), spotreba výrobca WLTP/test 11,1/20,5 l/100 km.
Ikonky
- Bluetooth
- Wi-fi
- USB
- Zrkadlenie
- Uhlopriečka: 12,3
- Batožinový priestor: 420 dm3