Japonská značka Kawasaki Mule uviedla na trh novú pracovnú štvorkolku, ktorá dostala názov Pro-MX. Silný pracant s pohonom 4×4, ktorý si poradí aj v ťažko dostupnom teréne, má polomer otáčania iba 4,2 m (13,8 ft). Takže je doma aj v stiesnenom lesnom poraste.
Kawasaki Mule Pro-MX je jednoznačne univerzálna pracovná štvrokolka, ktorá vďaka svojim rozmerom a vlastnostiam osloví súčasne viacero záujemcov. Využiť ju totiž môžu remeselníci vo vinohradoch, lesníci na kŕmenie zveriny, či maloobchodníci na prevoz akéhokoľvek materiálu a náradia. Medzi kľúčové vlastnosti Mule Pro-MX rozhodne patrí nezávislé zavesenie predných aj zadných kolies. Pracovná stvorkolka meria na dĺžku 2795 mm (110 palcov), na šírku 1525 mm (60 palcov), pričom rázvor je dlhý 2005 mm (79 “).
Stredný balík Pro-MX ponúka mobilitu a manévrovateľnosť, ktoré uľahčujú prepravu po úzkych chodníkoch, uľahčuje prácu alebo dopraví výstroj na víkend do odľahlej krajiny. Rovnako ako na vlajkových lodiach série Mule Pro, aj v tomto prípade sú všetky ovládacie prvky na plalubnej doske ľahko dostupné. Digitálne prístroje poskytujú okamžité informácie. Centrálna konzola je pripravená na doplnkový zvukový systém. Úložný zásobník (5,3 litra) umiestnený pod sedadlom pre cestujúcich ponúka pohodlné uloženie.
Oceľová doska chráni zásobník pred nárazmi a poškodením od skál. Multifunkčný displej je zabudovaný do palubovky. Pro-MX disponuje okrem iného aj týmito funkciami: indikátor režimu jazdy (2WD / 4WD), digitálny rýchlomer, digitálny ukazovateľ paliva, hodiny, počítač kilometrov, dva denné merače vzdialenosti, hodinový meter, kontrolka diferenciálu, kontrolka motora, kontrolka EPS, kontrolka teploty vody, výstražné svetlo bezpečnostných pásov, kontrolka parkovacieho svetla, kontrolka spätného chodu a neutrálna kontrolka
Kawasaki Mule Pro-MX má priestor pre dvoch dospelých, tvarované sedadlách pre vodiča i spolujazdca, vynikajúci komfort. Za prednosti v náročnom teréne možno považovať aj svetlú výšku a nájazdové uhly (67 ° a 63 °, resp.) a minimalizácia previsu karosérie štvorkolky. Umiestnenie kolies čo najbližšie k nárazníkom znižuje možnosť nárazu na prekážku alebo poškodenie chvosta počas stúpania. Modely Mule Pro-MX sú navrhnuté tak, aby odzrkadľovali ich náročnú konštrukciu a výkon. S/časne predstavujú nový dizajn inšpirovaný robustným dizajnom vlajkových lodí radu Mule Pro.
Vysokovýkonný systém elektrického posilňovača riadenia (EPS) systému Kawasaki funguje najlepšie, keď to najviac potrebujete: pri extrémne nízkej rýchlosti a pri zastavení. Otáčaním kolesa sa vysiela signál do ECU EPS, čím sa iniciuje pomoc. ECU používa vstup od snímača rýchlosti vozidla a snímača krútiaceho momentu na určenie množstva podpory riadenia potrebnej z elektrického motora systému. Pri pomalej rýchlosti alebo pri zastavení je pomoc najväčšia; pomoc sa znižuje pri zvyšovaní rýchlosti vozidla.
Okrem toho, že ponúka veľa ťažných a nosných vlastností pre pracovné potreby alebo na víkendovú zábavu, vysoko spoľahlivý vysoko účinný krútiaci moment 700 ccm s jedným cylindrom prispieva k zábavnému charakteru. Mule Pro-MX je vybavený 25-palcovými pneumatikami na 12-palcových ráfikoch. Veľké 25-palcové radiálne pneumatiky poskytujú vynikajúcu trakciu v teréne, zabezpečujú dostatočnú svetlosť a dopĺňajú robustný dizajn. Rovnako ako všetky modely radu Mule Pro, Pro-MX sa dodáva štandardne s dverami, ktoré ponúkajú ochranu proti bahnu a zároveň uľahčujú vstup a výstup z vozidla.
Pro-MX má kapacitu ťahania 680 kg (1500 lbs). Štandardný 2-palcový prijímač ťažného zariadenia je kompatibilný so širokou škálou príslušenstva. Shinari je japonský termín, ktorý opisuje elasticitu, ktorá umožňuje ohýbať objekt bez toho, aby sa zlomil a vrátil sa do svojho pôvodného tvaru – podobne ako sa správa luk alebo udica. Vďaka svojim ideálnym charakteristikám v oblasti shinari je robustná konštrukcia rámu Pro-MX výhodou nielen trvanlivosti, ale aj ovládania a jazdného komfortu.
Vysokovýkonný systém elektrického posilňovača riadenia (EPS) spoločnosti Kawasaki je citlivý na rýchlosť, ale ponúka ľahké riadenie pri nízkej rýchlosti a súčasne znižuje účinok pri zvyšovaní rýchlosti vozidla. Taktiež zvyšuje komfort a ovládanie jazdy tým, že pôsobí ako tlmiaci systém, čím znižuje nárazy na volant spôsobené nárazmi kolies. Vodiči môžu nastaviť polohu voliteľného sklopného volantu tak, aby vyhovovali ich požiadavkám, a tiež ho zdvihnúť, aby sa uľahčilo nastupovanie a vystupovanie z vozidla.
Okrem oceľového nárazníka v štýle Pro Series je nový model štvorkolky vybavený oceľovým podlahovými doskami a ďalšími dielmi. Predná a zadná kotúčová brzda zaisťuje silnú, istú brzdnú silu – najmä v kombinácii s brzdením motora. Hydraulický diskový systém ponúka ovládateľný výkon. Tieto modely Mule Pro-MX sú navrhnuté tak, aby odzrkadľovali ich náročnú konštrukciu a výkon. Predstavujú nový dizajn inšpirovaný robustným dizajnom vlajkových lodí radu Mule Pro. Elektricky voliteľné 2WD / 4WD a dvojitý zadný diferenciálny systém umožňujú jednoduché prepnutie medzi pohonnými systémami tak, aby vyhovovali meniacemu sa terénu.
Vysokovýkonný systém elektrického posilňovača riadenia (EPS) systému Kawasaki funguje najlepšie, keď to najviac potrebujete: pri extrémne nízkej rýchlosti a pri zastavení. Otáčaním kolesa sa vysiela signál do ECU EPS, čím sa iniciuje pomoc. ECU používa vstup od snímača rýchlosti vozidla a snímača krútiaceho momentu na určenie množstva podpory riadenia potrebnej z elektrického motora systému. Pri pomalej rýchlosti alebo pri zastavení je pomoc najväčšia; pomoc sa znižuje pri zvyšovaní rýchlosti vozidla.
-jj-, text a foto: Kawasaki Mule, kawasaki.sk