Nie každá batéria, čo na prvú dobrú nenaštartuje, sa hneď musí vymeniť. V prvej fáze stačí batériu oživiť a správnym procesom nabitia zregenerovať. K týmto účelom slúžia napríklad aj inteligentné nabíjačky od spoločnosti OSRAM, ktoré nabíjajú všetky typy batérií, vrátane lítium-iónových, a to od 6V, cez 12V batérie s kapacitou až 170 Ah až po 24V batérie s kapacitou 70 Ah. Všetky modely majú záložnú funkciu, ktorá pomáha chrániť batériu pred vybitím v zime alebo pri dlhších odstávkach. Nabíjačky majú jasný LCD displej s podsvietením a všetky funkcie možno ovládať jediným tlačidlom. Majú aj ochranu, ktorá zabraňuje poškodeniu elektrického systému proti účinkom pri prepólovaní alebo skratu.
Keď je nabíjačka zapnutá, spustí viacstupňový nabíjací cyklus a automaticky prejde do udržiavacieho režimu, akonáhle je batéria plne nabitá – to zabraňuje prebíjaniu. Lítiové batérie sa nabíjajú v 7 krokoch, zatiaľ čo najbežnejšie olovené batérie/AGM v 9 krokoch. OSRAM BATTERYcharge sú kompatibilné s vozidlami so systémom štart-stop. Súčasťou ich vybavenia je okrem klasických kliešťových konektorov tiež kábel s kruhovými svorkami, ktorý je možné natrvalo inštalovať do automobilu, aby sa pripojenie nabíjačky uľahčilo.
Inteligentné nabíjačky nájdete tu:
https://www.osram.sk/am/automotive-care-a-equipment/index.jsp
Keď si nie ste istí, ako na tom vaša batéria je a nechcete byť nemilo prekvapený, nechajte sa pod stromček podarovať štartovacím zdrojom. Slúži ako núdzový zdroj pre naštartovanie vozidla a pritom ho môžete využiť ako powerbanku s USB konektormi pre nabíjanie tabletov, foťákov a mobilných telefónov alebo lampáš, čo sa v dlhých zimných večeroch môže hodiť. Na rozdiel od powerbanky alebo baterky s takým zdrojom naštartujete aj auto s až 8-litrovým benzínom alebo 4-litrovým nafťákom!
Štartovacie zdroje OSRAM nájdete tu:
https://www.osram.sk/am/automotive-care-a-equipment/battery_starters.jsp
Konkrétne model OSRAM BATTERYstart 200 je schopný naštartovať motor s objemom až 3 litre. Disponuje kapacitou batérie 6000 mAh, ponúka štartovací prúd 150 A a k jeho úplnému nabitiu stačia len 2 hodiny. Veľkosťou sa rovná bežnému 7-palcovému mobilnému telefónu. Model 300 má takmer rovnakú dĺžku a šírku ako menší štartér (168 × 88 mm), líši sa len hrúbkou, ktorá dosahuje 33 mm. Má však viac ako dvojnásobnú kapacitu (13 000 mAh), čo umožňuje naštartovať benzínový motor do 6 litrov alebo naftový motor do 3 litrov. Jeho nabíjanie trvá 3 hodiny. Model 400 je vďaka kapacite 16 800 mAh výkonný štartovací zdroj umožňujúci naštartovať benzínový motor do 8 litrov alebo vznetový motor s polovičným objemom (štartovací/špičkový prúd – 400 A/800 A).
Dodáva sa oproti predchádzajúcim modelom navyše s 12V napájacou autozásuvkou pre pripojenie napr. ventilátora alebo chladiaceho boxu. Jeho nabíjanie trvá 4 hodiny. Všetky vyššie uvedené modely sú vybavené ochranou proti prepólovaniu, skratu, prehriatiu a USB zásuvkami s možnosťou rýchleho nabíjania. Keď ste odmietaví voči všetkým možným chytrým zariadeniam, ešte pre vás máme jeden tip, a to štartovacie káble. Sú takou poistkou, keby niečo. Keď budete na horskej chate sami, tak vám síce nepomôžu ale keď budete partia na viacerých autách, tak si kamarátsky veľmi ľahko pomôžete.