Opel Grandland: Nový pohľad na vec

Opel Grandland je jedným z kľúčových modelov nemeckej automobilky, ktorá si dala záležať na jeho modernizácii.

Stredne veľké SUV prišlo na európsky trh v roku 2017 ešte pod názvom Grandland X. Po facelifte písmeno X z názvu vypadáva rovnako, ako vypadlo aj v prípade nedávnej modernizácie menšieho Crosslandu. Absencia posledného písmena v názve ale nie je jediným spoločným znakom týchto dvoch modelov.

 

Podobne ako menší Crossland (alebo štýlová Mokka), tak aj väčší Grandland sa odteraz môže pýšiť novou prednou maskou, ktorú výrobca nazýva Opel Vizor. Používať ju postupne budú všetky nové modely značky Opel vrátane ikonickej Astry. Keď sme už pri novej prednej maske, nesmieme zabudnúť ani na adaptívne Full-LED predné svetlá, ktoré nesú pomenovanie Intellilux-LED a patria k najlepším inteligentným svetlometom v segmente. Zmenou, pochopiteľne, prešla aj zadná časť, kde si môžete všimnúť nielen modernejší tvar koncových svetiel, ale tiež na čierno lakované logo s výrazným názvom modelu v strede kufrových dverí. Uznávame, že auto po modernizácii nabralo pomyselný druhý dych, pôsobí elegantnejšie a tiež o kúsok športovejšie. 

Drží krok s dobou

Pri pohľade do interiéru modernizovaného Grandlandu vám okamžite udrie do očí dvojica rozmerných displejov. Pred vodičom sa po novom nachádza 12-palcový digitálny štít a v strede palubnej dosky sa zas vyníma 10-palcová dotyková obrazovka s inovovaným multimediálnym systémom Multimedia Navi Pro. Opel to celé nazýva ako Pure Panel a použitím dvojice obrazoviek takpovediac drží krok s dobou. Čo sa nám však mimoriadne páči je fakt, že nemecký výrobca myslí aj na praktickosť.

Veď napríklad predné ergonomické sedadlá sú certifikované nemeckou lekárskou asociáciou, čo sa v tejto triede áut len tak nevidí. Ideálny čas premostiť na jedinečné nočné videnie, ktoré sa premiérovo dostáva do áut značky Opel, i keď niektorí konernoví súrodenci ho využívajú už dlhší čas. Do Grandlandu sa po facelifte dostáva tiež integrovaný asistent pre jazdu na diaľnici, čo znamená prítomnosť adaptívneho tempomatu s funkciou Stop and Go a aktívneho udržiavania vozidla v jazdnom pruhu. Kvitujeme možnosť priplatiť si za automatický parkovací asistent a aj bezdrôtovú nabíjačku mobilu na palube, no k nej máme zároveň výčitku. Polička kde by mal ísť telefón je príliš malá a nové smartfóny väčších rozmerov sa tam skrátka nezmestia.

Dáva na výber

V dnešnej dobe je pomerne dôležité, aby mali záujemcovia o nové auto dostatočný výber motorizácii a pomaly sa už stáva nevyhnutnosťou, aby v ponuke nechýbal elektrifikovaný variant. V prípade Grandlandu je však všetko v poriadku, pretože na výber je benzínový motor, naftový motor a tiež plug-in hybrid. Pokiaľ máte záujem o Grandland s čisto spaľovacím motorom, na výber je dvojica motorov s rovnakým výkonom 96 kW (130 k).

Prvým je preplňovaný benzínový trojvalec s objemom 1,2 litra a druhým 1,5-litrový naftový štvorvalec – tiež s turbom. Ten sme si v rámci prvej jazdy vyskúšali aj my a vyniká predovšetkým nízkou spotrebou paliva. Tí z vás, ktorí pokukujete po plug-in hybride, máte dve možnosti. Buď si vyberie verziu s pohonom len prednej nápravy a tým pádom systémovým výkonom 165 kW (224 k), alebo siahnete po štvorkolke s dvomi elektromotormi a kombinovaným výkonom rovných 300 koní. Samozrejmosťou je možnosť výberu medzi manuálnou a automatickou prevodovkou. Opel si za modernizované SUV Grandland pýta na našom trhu najmenej 22 990 eur, pričom plug-in hybridná verzia štartuje na sume 34 490 eur.

Nový Opel Grandland osloví odvážnym dizajnom a novou technikou

4x4OpelOpel GrandlandOpel Grandland faceliftopel grandland plugin hybridOpel SUVprvá jazda
Komentáre (0)
Pridať komentár