Prvá jazda: Hyundai Bayon – Priestorový kráľ

Hyundai Bayon je ďalším zástupcom menších crossoverov, ktorých hlavnou devízou je priestranný interiér.

Hyundai Bayon je postavený na platforme, ktorú mu požičal menší model – Hyundai i20 a v podstate prichádza ako náhrada za starší oplastovaný i20 Active. V rovnakom segmente je však rozmermi o trošku väčšia Kona, ktorá patrí medzí najpopulárnejšie modely v Európe. Zatiaľ čo Kona mieri na zákazníkov s dynamickým životným štýlom a mladším vekovým priemerom, Bayon sa pokúsi osloviť klientelu vo vyššom produktívnom veku, ktorí chcú jednoduché auto s bohatým vnútorným priestorom doplneným mierne hlbokým kufrom (411 dm3, pre mild-hybrid 334 dm3), vysokou úrovňou bezpečnostných asistentov a vyššou svetlou výškou (183 mm so 17’’ diskami), z dôvodu povedzme ľahšieho nastupovania. A práve to sú kľúčové piliere, na ktorých Bayon bude stavať európsku kariéru.

Hlavnou dominantou prednej časti sú nezávislé svetlomety. V nižších stupňoch výbavy disponuje halogénovými svetlami využívajúce šošovku, čo na prvý pohľad vyzerá dravšie. Kým predné kontúry nie sú horúcou novinkou a sú príbuzné Kone, zadné krivky nemajú v koncerne obdobu. Hlavným poznávacím znakom sú tenké horizontálne vysunuté koncové svetlá v tvare bumerangu. Tie sú doplnené o ďalší pár zadných svetiel v nárazníku.  Určite to je odvážny prvok, ktorý rozdelí potenciálnych záujemcov na dva tábory. Každopádne, byť odvážnym sa občas vyplatí a my Hyundaiu držíme palce.

A prečo?

Lebo má svoje kvality, ktoré široká verejnosť určite ocení inými zmyslami. Mne sa ušla na letmé zoznámenie sa verzia Family (zlatá stredná cesta medzi Comfort a Style) so základným atmosférickým 1,2-litrovým motorom s klasickým viacbodovým vstrekovaním benzínu s výkonom 62 kW (84 k) a manuálnou 5-stupňovou prevodovkou. Je jasnou voľbou pre tých, ktorí sú vnútorne presvedčení o vyššej spoľahlivosti, menšej náročnosti na obsluhu a to aj za cenu horších dynamických parametrov. A toto je presne zmýšľanie, na ktoré dáva Bayon jasnú odpoveď aj v podobe stredného stupňa výbavy. My sme mali navyše vyhrievané sedadlá a volant a skutočne mi nič životu potrebné nechýbalo. A predsa by sa jedna drobnosť, presnejšie povedané banalita našla. Impulzné otváranie všetkých okien.

Bezpečnostné prvky na špičke triedy!

Touto funkciou disponovalo v nami testovanom modeli len vodičovo okno. Architektúra interiéru vychádza z novej i20-ky, čiže vrchná časť palubnej dosky je pomerne členitá a základom sú tvrdé plasty. Rozumne je však vyriešená mäkčené operadlo na dverách a tiež vysúvateľná lakťová opierka medzi prednými sedadlami a tak lacnejšie materiály ani nepostrehnete. Predné sedačky sú pomerne priestranné s dobrým bočným vedením. Za štvorramenným volantom sa v základnej výbave skrývajú klasické analógové budíky, skryté v kapličke. Totožný priestor od stupňa Family využíva 10,25-palcový prístrojový panel, ktorý ponúka 4 zobrazenia a naozaj som nemal problém si vybrať grafiku. Tomu sekunduje 8-palcový displej infotainmentu doplnený hardvérovými tlačidlami (vyššia výbava má väčší 10,25-palcový displej)  a obe majú dobre známu grafiku a príjemnú odozvu.  Moje oči potešili aj kovové pedále.

Traja mušketieri

Na špičke ponuky sa nachádza motor s objemom 1,0 litra T-GDi s technológiou 48 V a s výkonom 88 kW (120 k) s mild-hybridom alebo 74 kW (100 k) bez mild-hybridu. Spojený môže byť so 6-stupňovou inteligentnou manuálnou prevodovkou (6iMT), klasickou 6-stupňovou prevodovkou pre slabšiu verziu bez mild-hybridu alebo so 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou (7DCT).

Hyundai i30 N Line: Starý vs. nový očami majiteľa

Preplňované motory s priamym vstrekovaním zaručujú vysokú účinnosť. V spojení s mild-hybridnou technológiou a s inteligentnou manuálnou prevodovkou (iMT) to vedie k ešte vyššej úspore paliva, keďže aj s manuálnou prevodovkou vie Bayon plachtiť alebo sa rovno vypne ešte počas jazdy. S iMT prevodovkou vie v športovom režime využívať aj medziplyny, čo bolo skôr výsadou výkonných verzií značky. Medziplyny bude súkať aj prevodovka 7DCT a to vo všetkých jazdných režimoch. A ešte jedna zaujímavá poznámka, s verziou N Line a ostrou verziou N zatiaľ nerátajú. Základný model s atmosférickým motorom aktuálne štartuje na sume 14 490 eur.

Hyundaihyundai bayonhyundai crossoverHyundai CUVhyundai slovenskopredstaveniepremiéra
Komentáre (0)
Pridať komentár