Mestský crossover s nemecko-francúzskym pasom, ktorý poznáme od roku 2017, sa na európskom trhu dlhodobo teší značnej popularite. A hoci si Opel Crossland X zákazníci obľúbili, prišiel čas na jeho modernizáciu. Z názvu modelu vypadlo koncové písmeno X. Najviditeľnejšou zmenou bezpochyby prešla nová predná časť integrujúca kryt chladiča s LED svetlometmi, ktorá po novom prednou časťou prechádza ako jeden súvislý celok. Ide o masku s názvom Opel Vizor, ktorá bola po prvý raz predstavená s príchodom novej generácie Mokky. Drobné úpravy vidno aj v zadnej časti auta, kde pribudol lesklý čierny pás nesúci označenie modelu. Vylepšenej grafiky sa dočkali aj koncové svetlá, pričom dizajnové korektúry pomohli Crosslandu k opticky širšiemu postoju. Vo vnútri sa mnoho zmien neudialo, no to je, paradoxne, dobre. Opel Crossland je totiž v interiéri stále viac Nemec ako Francúz, takže človek sa za volantom rýchlo zorientuje. Chválime ergonomické sedadlo vodiča, bohatý priestor na kolená pre spolujazdca i posuvnú zadnú lavicu v rozsahu 150 mm, vďaka ktorej môže mať batožinový priestor objem až 520 litrov. Naopak, nepáčil sa nám malý uhol otvorenia zadných dverí, čo sťažovalo manipuláciu s detskou sedačkou.
Jazdí príjemne
Konštruktéri v Rüsselsheime vyvinuli pre modernizovaný Crossland nové pružiny a tlmiče na prednej náprave so vzperami McPherson, vzadu ponechali nápravu s torznou tyčou. V kombinácii s novým stredným hriadeľom stĺpika riadenia ponúka podvozok optimálnu rovnováhu medzi komfortom a agilnosťou. K príjemným pocitom z jazdy zaiste prispel aj 1,5-litrový naftový štvorvalec s výkonom 88 kW (120 k) a najvyšším krútiacim momentom 300 Nm dostupným už od nízkych otáčok. Napriek tomu, že sme väčšinu testovacieho týždňa strávili na diaľnici a motor spolupracoval so starším 6-stupňovým automatom, priemerne si vypýtal iba 5,2 litra paliva na 100 kilometrov. Povedzme si pravdu, Opel Crossland nie je najsexy auto v hre. Je však praktický, priestranný a úsporný. A to sú parametre, na ktorých skutočne záleží.
Čo treba uznať
- Zlepšenie jazdných vlastností.
Čo nám chýbalo
- 8-stupňová automatická prevodovka koncernu Stellantis.
Čo nás prekvapilo
- Nízka spotreba naftového motora.
Opel Crossland 1,5 CDTI (88kW/120k) Start/Stop AT6 Elegance
- Cena (základ / test) 15 490 / 25 720
- Záruka 5 rokov alebo 150 000 km
Motor
- preplňovaný vznetový R4/16V, zdvihový objem valcov 1 499 cm3, max. výkon 88 kW (120 k) pri 3 750 ot.min-1, max. krútiaci moment 300 Nm pri 1 750 ot.min-1. Emisie CO2 135 – 142 g/km.
Jazdné výkony
- 0 – 100 km/h za 11,5 s, vmax= =183 km/h, spotreba podľa WLTP výrobca/test 5,2 – 5,4 / 5,2 l/100 km.
Konektivita a batožinový priestor
- Bluetooth
- Wi-fi
- USB
- Zrkadlenie
- Uhlopriečka: 7
- Batožinový priestor: 520 dm3