Elegantná karoséria sa v porovnaní so spaľovacou verziou líši v detailoch, konkrétne prednou maskou vo farbe karosérie, dvojfarebným znakom leva a monogramom „e“ na blatníkoch. V interiéri výbavy GT nájdeme jedinečnú kombináciu sivej alcantary na sedadlách a početného žiarivého zeleného neónového prešívania. Zladenie farieb a tónov nesie v sebe priaznivý polarizujúci náboj.
Plynulo a rezko
Rovnaké pohonné ústrojenstvo zdieľa aj DS 3 Crossback E-Tense, Peugeot e-208 a Opel Corsa-e. V praxi to znamená absenciu opcie pohonu všetkých kolies. Od spaľovacích verzií pri jazde bojuje navyše s 300 kilami elektrokomponentov. Čo je však dôležitejšie, vo vnútri je podstatne viac miesta pre mladú modernú rodinu ako v modeli 208. PSA, po novom vlastne koncern Stellantis, už pri plánovaní platformy vedel, že bude potrebovať elektromobily ako soľ, a tak do priestorových parametrov posádky pohonný systém nijako nezasahuje.
Pri jazde sa mi stávalo, že som najprv nahmatal tlačidlo ručnej brzdy, ktoré je v blízkosti, až potom tlačidlo jazdných režimov – Sport, Normal a Eco. Rozdiely v prejave a naladení sú skutočne citeľné. Kým v ECO režime do maximálnej možnej miery optimalizuje dojazd, uberá výkon či tradične aj kúrenie, v športovom režime sa naplno prejaví viac ako len slušná dynamika synchrónneho elektromotora a prevodovky a k tomu nadväzujúce tuhšie naladenie riadenia motokárového volantu.
Elektrina s chuťou!
Rekuperáciu si môžete upraviť prostredníctvom joysticku riadiacej páky v písmene „B“. Úplne to postačuje a s miernou dávkou predikcie zvládnete jazdiť len jedným pedálom, zatiaľ čo v štandardnom „D“ to je jazda ako s bežným spaľovacím autom.
310 km elektrických
V ideálnych podmienkach dokáže najmenší elektrický crossover prejsť vraj 310 km. Sám výrobca deklaruje, že vonkajšia teplota a rozdielnosť počasia medzi teplom a zimou môže ovplyvniť dojazd vozidla až o 35 %, čiže v zime rátajte s dojazdom zhruba 200 km. To by v podstate zodpovedalo aj našej januárovej realite. Pri prvom vybití sme prešli 170 km a na displeji svietil dojazd 16 km. Pri druhom sa reálny dojazd pohyboval v kombinovanej prevádzke na výrobcom spomínanej úrovni. Nabíjanie 50 kWh lítiovo-iónovej batérie na dostupnom CCS porte zo 14 % na 100 % trvalo 2 hodiny 15 minút. Maximálne podporuje nabíjanie výkon 99 kW, čo by v ideálnych podmienkach znamenalo nabitie za 30 minút. Pri domácich podmienkach zo zástrčky sa doplna nabije za zhruba 14 – 17 hodín.
Čo treba uznať
- Tuhá karoséria.
Čo nám chýbalo
- Stále absencia funkcie Auto-hold.
Čo nás prekvapilo
- Záujem okoloidúcich.
Peugeot e-2008 GT
- Cena (základ/test) 31 390 /35 590 €
- Záruka 4 roky alebo 60 000 km, batéria 8 rokov alebo 160 000 km
Motor
- synchrónny elektromotor, max. výkon 100 kW (136 k) pri 3 673 – 10 000 ot.min-1, max. krútiaci moment 260 pri 300 – 3673 ot.min-1. Emisie CO2 0 g/km.
Jazdné výkony
- 0 – 100 km/h za 8,5 s, vmax= 150 km/h, spotreba WLTP/test 18,3/22,1 kWh/100 km.
Konektivita a batožinový priestor
- Bluetooth
- Wi-fi
- USB
- Zrkadlenie
- Uhlopriečka: 10,0
- Batožinový priestor: 405 dm3