Multivan, ktorý môže mať až sedem sedadiel a je na výber v troch verziách vybavenia „Multivan“, „Life“ a „Style“. Multivan budú ponúkať aj v predĺženej verzii s ešte väčším batožinovým priestorom.
Lokálne bez emisií
Jedným z dôležitých bodov zadania pri vývoji bolo, že nový Multivan musí mať na rozdiel od svojich predchodcov aj pohon plug-in hybrid. Multivan s pohonom plug-in hybrid má dodatkové označenie eHybrid. Maximálny systémový výkon hybridného pohonu, zloženého z benzínového motora TSI a elektromotora, je 160 kW (218 k). Vďaka lítiovo-iónovej akumulátorovej batérii pohonu s kapacitou 13 kWh elektrický dojazd umožňuje absolvovať bez emisií typické každodenné vzdialenosti. Pohon plug-in hybrid je koncipovaný tak, že Multivan eHybrid sa vždy rozbieha s elektrickým pohonom a krátke trasy automaticky absolvuje bez lokálnych emisií. Až od rýchlosti nad 130 km/h, respektíve podľa stavu nabitia batérie sa naštartuje benzínový motor TSI.
Tri štvorvalce – dva benzínové TSI a jeden naftový TDI
Okrem pohonu plug-in hybrid sa nový Multivan začne predávať s dvoma turbodúchadlom prepĺňanými benzínovými štvorvalcami TSI s výkonom 100 kW (136 k) a 150 kW (204 k). Na budúci rok ponuku doplní štvorvalcový turbodiesel TDI s výkonom 110 kW (150 k). Všetky motory poháňajú predné kolesá. Multivan má vždy automatickú prevodovku DSG. Multivan eHybrid má 6-stupňovú prevodovku DSG, ktorá je konštruovaná špeciálne pre pohon plug-in hybrid a integruje elektromotor (DQ400E). Pri motoroch TSI výrobca montuje 7-stupňovú prevodovku DSG. Prevodovka nemá klasickú voliacu páku ale malý prepínač jazdných režimov shift-by-wire.
Markantné zmeny – väčší rázvor, šírka a dĺžka
Nový Multivan má oproti predchodcovi zmenené proporcie. Základná verzia je dlhšia a širšia, no súčasne má trocha menšiu výšku – no pri takmer identickej, respektíve s novým panoramatickým strešným oknom dokonca väčšej maximálnej vnútornej výške kabíny. Bez voliteľných elektricky sklopných vonkajších spätných zrkadiel má nový Multivan šírku 1941 mm (+37 mm oproti modelu Multivan 6.1), dĺžku 4973 mm (+69 mm) a výšku 1903 mm (-47 mm). Rázvor má dĺžku 3124 mm (+124 mm). Multivan sa opäť bude vyrábať aj v predĺženej verzii, ktorá má rovnaký rázvor ako základná verzia. Karoséria, predĺžená v prospech batožinového priestoru, má dĺžku 5173 mm, čo je o 131 mm menej oproti predchodcovi.
Kompletne nový interiér
Multivan má sériovo digitálny združený prístroj „Digital Cockpit“ a systém infotainmentu „Ready 2 Discover“, ktorý integruje online služby „We Connect“ a „We Connect Plus“ (prvé z nich bezplatné, druhé v časovom obmedzenom období bezplatné a potom spoplatnené). Väčšina ovládacích prvkov je vytvorená ako digitálne dotykové plochy a tlačidlá. Multivan nikdy nemal klasickú stredovú konzolu, zasahujúcu do priestoru medzi sedadlami vodiča a spolujazdca, pretože by znemožňovala typický prechod do zadnej časti kabíny. Z tohto dôvodu nový Multivan rovnako nemá stredovú konzolu. Aby sa priestor vpredu medzi sedadlami maximálne uvoľnil, sériová dvojspojková prevodovka DSG má volič shift-by-wire na prístrojovom paneli a aj elektrická parkovacia brzda sa ovláda tlačidlami. Tieto prvky umožnili vpredu vytvoriť ešte väčší voľný priestor medzi sedadlami vodiča a spolujazdca. Nový multifunkčný stolík, ktorý je integrovaný do sústavy koľajničiek na upevnenie sedadiel. Vďaka inovatívnemu systému uzamykania sa nový multifunkčný prvok dá použiť aj ako stredová konzola medzi sedadlami vodiča a spolujazdca vpredu alebo ako sklopný stolík s držiakmi na nápoje a odkladacími priehradkami v druhom a treťom rade sedadiel.
Nová generácia obostavaný priestor využíva lepšie ako predchádzajúce z niekoľkých dôvodov. Jedným z nich je, v zadnej časti kabíny má iba samostatné sedadlá – zadná lavica v treťom rade bola vypustená. Druhým dôvodom je, že nové samostatné zadné sedadlá, vybavené praktickými sklopnými stolíkmi na zadnej strane operadla, sú až o 25 percent ľahšie ako sedadlá predchádzajúcej generácie. Podľa vybavenia majú hmotnosť od 23 do 29 kg, preto sa dajú ľahšie demontovať a flexibilne usporiadať na novej sústave koľajničiek v podlahe. Pretože bola vypustená trojmiestna lavica vzadu, teraz je možné napríklad demontovať zadné sedadlá iba v jednom rade za sebou. Päť samostatných sedadiel v zadnej časti kabíny sa dá usporiadať podľa individuálnych potrieb. Pretože do koľajničiek sedadiel sa privádza elektrický prúd s nízkym napätím 12 V, môžu byť vonkajšie zadné sedadlá na želanie vybavené vyhrievaním
Veľa miesta zostáva
Multivan má v základnej verzii za tretím radom sedadiel batožinový priestor s objemom 469 litrov (pri naložení po strop). Využiteľný objem za druhým radom sedadiel je 1844 litrov (1850 litrov s panoramatickým strešným oknom). Pri demontovanom 2. a 3. rade sedadiel a naložení až po strop je k dispozícii využiteľný objem 3672 litrov. Zodpovedajúce hodnoty pre Multivan s predĺženou karosériou sú 763, 2171 a 4005 litrov (4053 litrov s panoramatickým strešným oknom).