Keď sme si pred niekoľkými dňami značili do kalendára plánovanú prvú jazdu s novým kabrioletom BMW M440i, vonku bolo chladno a pršalo. Dokonca ešte pár hodín pred našou očakávanou premiérou za volantom nadupaného Bavora, by nikto so zdravým rozumom nejazdil na aute s otvorenou strechou. Májové počasie však napokon vyslyšalo naše prosby a na prvé rande s BMW radu 4 vo verzii Cabrio nám doprialo slnko a príjemných 20 stupňov. Novinka nám tak mohla naplno odhaliť svoje originálne dizajnové prvky s ostrým športovým nádychom, exkluzívnu zelenú metalízu či pôsobivé rozmery karosérie. Totiž, aj keď sa to možno na prvý pohľad nezdá, nové BMW radu 4 Cabrio sa pýši rázvorom dlhým až 2 851 mm, pričom celé auto má na dĺžku solídnych 4 770 milimetrov. Oproti predchodcovi tak kabriolet značne narástol, no o svoje športové DNA rozhodne neprišiel. A to hovorím s plným vedomím toho, že BMW M440i xDrive Cabrio má v technickom preukaze zapísanú pohotovostnú hmotnosť atakujúcu 2 tony!
Ide s dobou
Napriek tomu, že hovoríme o športovom kabriolete s horúcou nemeckou krvou, ani v prípade vrcholnej motorizácie nového BMW M440i Cabrio sa nevyhneme prívlastku hybrid. V tomto prípade zatiaľ iba mild-hybrid, takže ani pravoverní fanúšikovia značky nemusia zúfať. Pod kapotou totiž hlavnú úlohu hrá naďalej trojlitrový radový šesťvalec s výkonom 275 kW (374 k), čo však v praxi nie je ten najdôležitejší údaj. Nadupaný motor sa totiž už v nízkych otáčkach dokáže oprieť predovšetkým o maximálny krútiaci moment 500 Nm. Ten je v novinke dostupný už od hranice 1 900 otáčok, čo hovorí samo za seba. Navyše nezabúdajte, že so 48-voltovou mild-hybridnou technológiou môže mať kabriolet krátkodobo ešte o 11 koníkov vyšší výkon. Dokonalá súhra pohonného systému v spolupráci s 8-stupňovým automatom Steptronic má na svedomí tiež fakt, že rozmerný kabriolet vystrelí na stovku za 4,9 sekundy. No a úplnou čerešničkou na torte je kombinovaná spotreba na úrovni 7,8-8,4 litra benzínu na 100 kilometrov. Tak čo, ešte stále ohŕňate nad mild-hybridom nos?
Premyslený do detailu
Extrémne vysokú tuhosť karosérie kabrioletu zlepšuje pridanie špecifických výstuží, hliníkový ochranný panel pod prednou časťou a bočné prahy s vysokou torznou tuhosťou. Výsledkom je, že statická tuhosť karosérie nového BMW radu 4 Cabrio sa oproti predchodcovi zvýšila o 4 percentá. Nízke ťažisko vozidla, lepšie aerodynamické vlastnosti a špeciálne nastavenie geometrie podvozka, uloženia a celkové naladenie zas vyústili do ostrejších jazdných vlastností, lepšej ovládateľnosti a vyššej precíznosti. Je až neuveriteľné koľko zážitkov nám BMW poskytlo počas prvých pár chvíľ za jeho volantom. Už teraz sme zvedaví, čo ukáže plnohodnotný redakčný test.