Ford Mondeo, ktorý tak trošku žil už mimo svoju dobu (či sa nám to páči, či nie, sedany vymierajú) a mal aj ohláseného nástupca v podobe SUV, viedol k tomu, že model Evos predstavený na autosalóne v Šanghaji má nahradiť sedan v modelovom rade výrobcu. Teraz sa ukazuje, že Ford má s novinkou rôzne plány. Pochybnosti o možnej dostupnosti Fordu Evos rozptýlil Mark Levine, manažér pre komunikáciu produktov. Na otázku na Twitteri ohľadom dostupnosti automobilu v USA odpovedal: “Evos je určený iba pre zákazníkov v Číne. V súčasnosti sa neplánuje ponúkať na iných trhoch.” To znamená, že Evos v podobe, v akej sa ukázal v Číne, nebude dostupný na severoamerickom ani európskom trhu. Je však možné, že sa auto u nás objaví napríklad pod iným názvom alebo s upravenými detailmi, šitými na mieru potrebám a trendom. Odpoveď na túto otázku sa pravdepodobne objaví v nasledujúcich mesiacoch.
Aj keď Ford tvrdí, že nový Evos je kombináciou kupé a SUV, existuje podobný prístup, aký uplatnil Citroën pri novej C5X – zamaskovanie niektorých prvkov karosérie praktického kombi. Niektorí uvidia aj podobnosť s elektrickým Mustangom Mach-E. Napriek tomu sa v novom modeli výrobca neobišiel ani v zopár módnych doplnkoch, ako je široká maska, úzke svetlá alebo svetelný pás spájajúci svetlomety.
Kto má väčšieho?
Zdá sa, že sa začal boj o veľkosť obrazoviek vo vnútri, pretože kryt, pod ktorým sa skrývajú displeje, je celkovo široký 1,1 m! Skladá sa z 12,3-palcovej obrazovky digitálnych prístorjov a 27-palcovej dotykovej obrazovky 4K! Multimédiá sú samozrejme pripojené k internetu, vďaka čomu bude možné aktualizovať prostredníctvom cloudu alebo predplatných služieb určité funkcie. Vďaka C-V2X (Vehicle-to-X) systém stiahne aj aktuálne informácie o dopravných zápchach a premávke, aby mohol neustále monitorovať dopravnú situáciu.