Škoda Octavia Combi 1,5 TSI 110 kW – Nový symbol rodiny?

Škoda Octavia Combi je symbolom rodinného aj fleetového vozidla.

Stupeň výbavy Ambition s balíkom Plus a pár prvkami príplatkovej výbavy, ktoré som v cenníku narátal, je stále katalógovým stredom, no už za cenu zlata. Naoko nevýrazne vybavená čierna Octavia so štandardnými 16-palcovými zapustenými diskami pri ohlásení finálnej ceny takmer 30 000 € zaskočila nielen mňa, ale aj zvedavcov, ktorí si ma opakovane vyčíhali. Preto odo mňa dostali promptnú radu, ktorou by som sa pri kúpe riadil aj ja. Ak chcete Full LED Matrix svetlomety (1 357 €), ktoré síce nami testovaný kus teraz nemal, ale ako bezpečnostný prvok vo firemnom aute s veľkým ročným nájazdom ho považujem za kľúčový, a príplatkové rádio Columbus (1 561 €) ako dôležitý komfortný prvok, prípadne ich kombináciu a to všetko ešte stále v strednej výbave, tak si radšej vezmite do ruky kalkulačku. Pri zahrnutí týchto drahých príplatkov sa totiž oplatí rovno kúpiť vyššiu výbavu Style. Rozdiel oproti testovanej verzii je len 2 730 €! V tej sume už sú štandardne aj ďalšie esteticko-funkčné vecičky.

Svižná jedna-päťka

Do rúk sa mi dostala silnejšia zážihová štvorvalcová preplňovaná pohonná jednotka s objemom 1,5 litra s filtrom GPF. Pohonné duo je tvorené aj 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. Hoci by takúto kombináciu pár manažérov ofrflalo, naozaj sa jej netreba báť. Jazda je harmonická, motor servíruje dostatok sily a to aj pri pružnom zrýchlení. Pracuje kultivovane, vypínanie dvoch valcov nepostrehnete a pri bežných presunoch si užijete ticho. S vyššou diaľničnou rýchlosťou aerodynamický hluk v kabíne rastie, ale nevymyká sa normám v triede. Páku manuálnej prevodovky síce musíte trochu cez neutrál pretlačiť, ale má pomerne krátke dráhy a je príjemne presná. Pri 1,5 TSI ACT  sa určite rozlúčte s rokmi známou vlastnosťou spaľovacích agregátov, konkrétne s brzdením motora. To je veľmi nevýrazné, takže podraďovanie pred križovatkou či zákrutou môže zdanlivo strácať zmysel. Po testovacom týždni ma potešila aj dlhodobá spotreba, ktorá činila skvelých 6,2 l/100 km.

Nejeden Slovák sa jej ešte stále nevie dočkať!    

Nami testovaný exemplár mal aj adaptívne tlmiče, ktoré pracujú v dvoch režimoch. V štandardnom je jazda plavná, priam sa cítite ako na lodi, ale v športovom výrazne prituhne. Nebuďte však prekvapení, aj tento podvozok mierne duní na nerovnostiach.

Konkurencia nespí

Som presvedčený, že Octavia 4. generácie bude dôstojne pokračovať v tom, čo pred takmer 25 rokmi začala jej prvá moderná prababka, a to aj v dnešnej silnejšej a lacnejšej konkurencii na trhu.

Škoda Octavia Combi 2,0 TDI 85 kW – Žite rozumne!

Čo treba uznať        

  • Príjemne naladený podvozok.

Čo nám chýbalo      

  • Výraznejší audiosystém v kombinácii s príplatkovým rádiom Columbus.

Čo nás prekvapilo   

  • Pomerne vysoká cena = nižší vzťah cena/protihodnota.
Škoda Octavia Combi 1,5 TSI 110 kW, 6°MT, AMBITION PLUS

Cena a záruka:

Základ/test  18 760/29 881 €

Všeobecné záručné podmienky:

  • 5 rokov alebo 100 000 km

Motor:

  • Preplňovaný zážihový R4/16V, zdvihový objem valcov  1 498 cm3, max. výkon 110 kW (150 k) pri 5 000 – 6 000 ot.min-1, max. krútiaci moment 250 Nm pri 1 500 – 3 500 ot.min-1. Emisie CO2 WLTP 120 – 153 g/km

Jazdné výkony, spotreba:

  • 0 – 100 km/h za 8,3 s, Vmax= 224 km/h, spotreba výrobca WLTP/test 5,3 – 6,7 l/6,2 l/100km

Konektivita a batožinový priestor

  • Bluetooth
  • Wi-fi
  • USB
  • Zrkadlenie
  • Uhlopriečka: 10,0
  • Batožinový priestor: 640 dm3

 

galériarecenziaŠkoda autoŠkoda Octavia 2020škoda octavia 4Škoda Octavia Combi 1.5 TSI 110 kW Ambitionškoda octavia combi mkIV. škoda octavia combi 2020Škoda Octavia IVskusenostitest
Komentáre (0)
Pridať komentár