Ak by takáto zmena vstúpila do platnosti, automobily s hmotnosťou vyššou ako 1,5 tony vo Francúzsku by nemohli prekročiť takéto vozidlá rýchlosť 90 km/h na diaľniciach a 80 km/h na rýchlostných cestách a štátnych cestách. Cesty mimo obce už zníženie rýchlosti zažili pred pár rokmi. Do tejto kategórie patria dodávky všemožných veľkostí a veľké množstvo osobných automobilov vrátane sedanov strednej triedy, minivanov a SUV.
Čím ťažšie je auto, tým vyššia je jeho spotreba paliva a emisie výfukových plynov. Ukazuje sa však, že EELV by rado rozšírilo vyššie uvedené obmedzenia aj na elektromobily, v ktorých nedochádza k priamym emisiám oxidu uhličitého. Zaujímavé nie?
Odkiaľ sa teda vzala táto myšlienka? Uškrtením váhy by EELV chcela presvedčiť verejnosť, aby prešla na menšie a ľahšie automobily, ktoré sú prirodzene ekologickejšie, používajú menej paliva alebo potrebujú menej elektriny. Ale čo s ľuďmi a firmami, ktorý takéto autá potrebujú? Veď tu ide o pomerne široký sektor, ktorý produkuje hodnoty v určitom čase.
Nebojte sa, nič zatiaľ nie je isté. Je to iba program, ktorý súvisí s blížiacimi voľbami.