Termín na predkladanie žiadostí je 15. apríla, teda ešte takmer celý mesiac. Je tiež známe, že celkový rozpočet projektu je stanovený na 500 miliónov Eur. A aké sú štatistiky po týchto dvoch mesiacoch? Čuduj sa svete, program obmeny nie je veľmi populárny.
Od 26. januára, keď sa začalo zhromažďovanie žiadostí, podalo žiadosti 2 817 spoločností, ktoré chcú zošrotovať 7 270 starších vozidiel. Z toho sa majú takmer všetky príplatky vzťahovať na zošrotovanie ťahačov a valníkov. V prípade prípojných vozidiel je záujem minimálny, zatiaľ iba 326 kusov.
Nové nárazníky pre návesy budú nižšie, drahšie ale hlavne bezpečnejšie
Existuje tiež veľa náznakov, že rozpočet nebude využitý, keďže za 2/3 času sa minulo iba cca 100 miliónov. Zvyšných 400 miliónov stále čaká na dobrovoľníkov, ktorí sú ochotní zriecť sa svojich starších a často plne funkčných strojov.
Samozrejme, existuje šanca, že spoločnosti po tomto bonuse skočia na poslednú chvíľu. Orientačne však môžem prezradiť, že napríklad v roku 2018 nemecké spoločnosti kúpili 63 000 nákladných vozidiel s celkovou hmotnosťou nad 16 ton. Ak si teda Nemecko vymení okolo 10 000 kusov strojov s využitím šrotovného, bude to iba asi 12 % ročného trhu.
Foto: Scania