Nový Renault Arkana, ktorý je postavený na modulárnej platforme CMF-B využíva vylepšenú konštrukciu karosérie. Za zmienku stojí, že Renault je predstaviteľ technológie Fix4sure pre vynikajúce držanie pripútaných cestujúcich, ktoré zabraňuje riziku ich zošmyknutia.
Renault Arkana je vybavený asistenčnými systémami riadenia poslednej generácie. Tieto ADAS systémy zaisťujú hlavne bezpečnú a pokojnú jazdu. Patrí k nim napr. asistent pre jazdu na diaľnici a v kolóne, rozpoznávanie dopravných značiek, asistent sledovania mŕtveho uhla, systém varovania pred neúmyselným opúšťaním jazdného pruhu alebo asistent pre udržiavanie vozidla v jazdnom pruhu. Ďalej systém aktívneho núdzového brzdenia, ktorý v prípade detekcie cyklistov a chodcov upozorní vodiča na nebezpečné situácie a môže aktivovať brzdy, pokiaľ vodič nezareaguje ako by mal. Ďalším bezpečnostným faktorom je lepšia viditeľnosť vďaka kamere s 360 stupňovým záberom, sériovým predným 100 % LED svetlometom, automatickému rozsvecovaniu svetiel a elektrochromatickému vnútornému spätnému zrkadlu.
Nový Renault Arkana tak podľa kritérií testov Euro NCAP zaisťuje najvyššiu úroveň aktívnej a pasívnej bezpečnosti. Výsledné hodnotenie 5 hviezdičiek je odrazom všetkého know-how Skupiny Renault v tejto oblasti,
Športový, hybridný a priestranný
Nový Renault Arkana ako hybridný model vo svojom štýle, so svojimi vycibrenými líniami a športovou dynamickosťou je celkom nekompromisný v oblasti priestrannosti, ceny alebo energetickej účinnosti. Toto sú dôležité faktory pre SUV so športovým vzhľadom, ideálnou priestrannosťou pre rodinu, ktorá ocení jazdný komfort a pohodu na palube. A to všetko s najvyššou úrovňou aktívnej a pasívnej bezpečnosti ako pre cestujúcich vo vozidle, tak aj pre všetkých účastníkov cestnej premávky.
Výhradne hybrid:
Nový Renault Arkana predstavuje hybrid tiež svojimi výhradne elektrifikovanými pohonnými jednotkami:
- Na jednej strane plne hybridné vozidlo E-TECH 145 (k dispozícii toto leto) so všetkými prednosťami elektrického pohonu bez nutnosti dobíjania až 80 % doby jazdy v elektrickom režime v meste (WLTP City), zníženie spotreby až o 40 % oproti rovnocennému benzínovému motoru a zníženie emisií CO2 s maximálnou radosťou z jazdy s tichým chodom, komfortom a okamžitou reakciou.
- Na druhej strane benzínové motory s mikrohybridizáciou 12 V (TCe 140 a TCe 160) sú synonymom úspory paliva, svižnosti a radosti z jazdy. Mikrohybridizácia umožňuje zníženie spotreby paliva a emisií CO2 a zaisťuje plynulejší rozjazd a lepší jazdný komfort.
Zdroj: Renault