CITROËN C4 – Znovuzrodenie extravagancie

Citroën C4 vnáša do segmentu kompaktných hatchbackov opäť niečo nové.

Citroën už toľkokrát priniesol do automobilového sveta nový vietor (technický alebo dizajnový), že sa to takmer ani nedá spočítať. Nový Citroën C4 je v poradí už 10. generáciou kompaktných hatchbackov, ktoré svoju éru vždy poznačili pohodlím a nápaditým charakterom. Svojou jedinečnou siluetou a trojicou bočných okien vo mne evokuje model GS/GSA zo 70. a 80. rokov, ktorý získal titul Európske auto v roku 1971. Zároveň ide s dobou a badať na ňom prvky pretláčajúcej sa kategórie crossoverov, kam už z rôznych uhlov podľa mňa zapadá. Veď má svetlú výšku 156 mm, kolesá v rohoch karosérie, ale aj mohutné čierne plastové chrániče blatníkov, prahov dverí a spodných častí nárazníkov. Z dizajnového hľadiska zaujmú výrazné svetlomety, úzke denné svetlá pod hranou kapoty, ale aj netradične tvarované zadné skupinové svetlá.

 Gény určite nezaprie

Palubná doska má horizontálnu štruktúru, ktorá opticky rozširuje vnútorný priestor. Ostré tvary a všemožné uhly striedajú mäkké línie. To všetko v spojení s kvalitnými materiálmi, vysokou precíznosťou dielenského spracovania a typicky kvalitnými sedadlami á la Citroën. Vďaka tomu sa vo vás miešajú pocity útulnosti pripomínajúcej domácu obývačku a technologickej vyspelosti. Chválime, že sa Citroën vzdal výstrelkov a extravagancie v ovládaní kľúčových prvkov. Napríklad klimatizácia sa ovláda klasicky, nie cez dotykový displej. Mimochodom, ten trčí uprostred prístrojovej dosky nad výduchmi klimatizácie, je ultratenký a má 10-palcovú obrazovku. Individualizácia je „in“ a v Citroëne to vedia. Každý zákazník si môže nakonfigurovať svoju C4-ku tak, aby vyhovovala jeho vlastnému imidžu, a to s 31 kombináciami exteriéru a 6 kombináciami interiéru.

100 % elektrická, benzínová alebo naftová

Nová C4-ka ponúka kompletný sortiment pohonných jednotiek. Najväčšou pýchou automobilky je čisto elektrická verzia ë -C4, ktorá využíva elektromotor s výkonom 100 kW (136 k) a 50 kWh batériu, ktorá sa na rýchlonabíjačke nabije na 80 % za 30 minút a na jedno nabitie zvládne prejsť 350 km. Väčšina predaných kusov bude poháňaná klasickými spaľovacími motormi. Do ponuky sa dostali motory PureTech 100 S&S až PureTech 155 S&S. Hierarchia je jasná, najslabšia jednotka má len 6-stupňovú manuálnu prevodovku, stredná PureTech 130 S&S má označované BlueHDi 110 so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou a BlueHDi 130 kombinované len s automatickou prevodovkou EAT8. 6-stupňovú manuálnu alebo osemstupňovú automatickú prevodovku EAT8 a najsilnejší PureTech 155 S&S bude mať v sérii automatickú prevodovku EAT8. Naftu spaľujúce pohonné jednotky zastupujú motory

 Aj pod 15 000 €

V redakcii sme na novú C4-ku veľmi zvedaví a určite ju podrobíme detailnému hodnoteniu z každej strany. Slovenský zástupca nám v čase uzávierky magázinu neprezradil cenovky, ale vo Francúzsku sa začínajú na úrovni 20-tisíc eur, v Nemecku o trochu drahšie a tak sme si mysleli, že táto cena bude orientačná aj pre Slovensko. Po otvorení teraz už aktuálneho cenníku sme ostali príjemne šokovaný, keď cena za základný model neprekročila 15 000 eur.

Minitest: Citroën Grand C4 Spacetourer – Pablo, kde si?!

Zdroj: citroen.sk

akciová ponukacenníkCitroën C4Citroën C4 2020Citroën C4 2021elektrický Citroën C4elektro Citroën C4príchod na trh
Komentáre (0)
Pridať komentár