Počas najbližších štyroch rokov automobilka uvedie tri nové elektrické modely, po ktorých budú nasledovať ďalšie. Presne v súlade s rýchlo rastúcim dopytom na trhu a ambíciou Hyundai stať sa lídrom na globálnom trhu elektrických automobilov. Na splnenie poslania značky IONIQ spojí Hyundai Motor svoje súčasné know-how vo výrobe elektrických automobilov – ako je ultra-rýchle nabíjanie či priestranný interiér – s ďalšími inováciami v oblasti technológií, dizajnu a služieb.
Znovuzrodenie IONIQ
Hyundai po prvý raz použil názov IONIQ, zložený zo slov “ion” a “unique” (jedinečný) pri predstavení dlhodobého výskumného a vývojového projektu IONIQ, zameraného na dopravu šetrnú k životnému prostrediu. Na základe tohto projektu vznikol v roku 2016 modelový rad IONIQ, prvý automobil na svete, ktorý v jednej karosérii poskytoval tri alternatívy elektrifikovaného pohonu – hybridný, plug-in hybrid a elektrický. Odteraz bude IONIQ predstavovať rastúci záväzok spoločnosti Hyundai k udržateľnosti a inováciám a bude pomáhať pri dosahovaní cieľov spoločnosti v oblasti čistej mobility. Značka IONIQ bola navrhnutá tak, aby spojila mobilitu meniacu život s environmentálnymi aspektmi a doteraz pomáhala pri dosahovaní elektrifikovaného pokroku. Existujúce vozidlá IONIQ – hybridné, PHEV, EV – nebudú zastrešené pod novou značkou IONIQ.
IONIQ 5/ IONIQ6 / IONIQ 7
Pod značkou IONIQ budú uvedené na trh viaceré modely označené číslami. Párnymi číslami budú označené limuzíny a nepárnymi číslami SUV. Prvým bude SUV strednej triedy IONIQ 5, ktoré bude mať premiéru začiatkom roka 2021. Dizajn modelu IONIQ 5 bude vychádzať zo štúdie 45 Concept z frankfurtského autosalónu v roku 2019. V roku 2022 bude nasledovať športová limuzína IONIQ 6, dizajnovo vychádzajúca z najnovšej štúdie Hyundai Prophecy, predstavenej v marci roku 2020. Tretím modelom bude v roku 2024 veľké SUV, označené IONIQ 7.
Platforma E-GMP
Modely značky IONIQ budú využívať novú technickú platformu E-GMP (Electric Global Modular Platform), ktorá umožní rýchle nabíjanie a dostatočný dojazd a umožní tiež transformovať interiér kabíny na „inteligentný obytný priestor“. To bude znamenať všestranne nastaviteľné sedadlá, bezdrôtovú konektivitu a jedinečné prvky ako napríklad odkladacie schránky vytvorené ako zásuvky. Zmena paradigmy sa prejaví aj v užívateľských rozhraniach, ktoré budú jednoduché, intuitívne a ergonomické, aby sa posádka vozidla cítila úplne slobodne.
Strategy 2025
Spoločnosť Hyundai Motor Group oznámila, že plánuje predávať 1 milión elektrických automobilov ročne a s trhovým podielom 10 percent patriť k lídrom na globálnom trhu elektrických automobilov v roku 2025. V rámci plánu Strategy 2025 sa Hyundai Motor Company chce stať celosvetovo tretím najväčším výrobcom automobilov šetrných k životnému prostrediu s predajom 560 000 batériových elektrických vozidiel (BEV) v roku 2025. Okrem toho sa bude sústrediť aj na vývoj a predaj vozidiel poháňaných palivovými článkami (FCEV).