Doba schizofrenická…

Zdá sa mi, akoby sme všetci žili vo veku schizofrénie. Ako inak si máme vysvetliť protiklady, často až nelogické riešenia.

Jedným zo žiarivých príkladov sú malé mestské autá, ktoré sa v schizofrénii doslova utápajú. Vzhľadom na čoraz hustejšiu premávku a čoraz väčšie problémy zaparkovať by sa malé mestské autá mali predávať ako teplé rožky. Deje sa však presný opak, kupuje ich čoraz menej ľudí. Sú drahé, takže si ich kupuje veľmi úzka skupina ľudí – jednu skupinu tvoria ľudia, ktorí na väčšie auto skrátka nemajú, druhú zasa tí, ktorí majú už jedno či dve väčšie autá v rodine, veľmi malú skupinu tvoria uvedomelí ľudia, ktorí si vedia veľmi dobre spočítať, čo reálne potrebujú. Plus firmy, ale aj tie väčšinou uprednostnia väčšie autá. Prečo? Pretože sú príliš drahé? Výrobcovia do nich totiž pchajú často úplne zbytočné prvky. Tak napríklad sledovanie jazdného pruhu, neraz dokonca s aktívnym zásahom do riadenia. V meste, kde sa v jednom kuse musíte vyhýbať výtlkom, kanalizačným poklopom, rôznym prekážkam je tento prvok podľa mňa absolútne zbytočný. Ba čo viac, bitka s volantom ma doslova irituje, takže systém okamžite vypínam. Ďalšou zbytočnosťou v meste je automatické prepínanie medzi stretávacími a diaľkovými svetlami. Kedy ste naposledy v meste použili diaľkové svetlá? Áno, viem, aj s mestským autom sa predsa jazdí mimo obcí a miest. Ale povedzte, fakt je niekto taký lenivý, že mu robí problémy „ťukať“ do páčky pod volantom? Sledovanie bdelosti vodiča je ďalšou zbytočnosťou v meste. V meste nemáte dlhú monotónnu jazdu ako na diaľnici, žeby ste zaspali za volantom. Tak načo, pre koho?  A podobne by som sa mohlo vydať po línii komfortných prvkov, aj medzi nimi by som našiel zopár prvkov, bez ktorých by malé mestské autá mohli existovať. Nepríde vám to schizofrenické? Akoby výrobcovia nevedeli, čo chcú vytvoriť – malé mestské auto alebo zmenšeninu luxusnej limuzíny.

Záchranný koridor zachraňuje životy!

Problém je, že stačí, aby jeden v dave vykríkol, aby jeden z davu hodil kameňom a okamžite sa spustí davová psychóza. Presne to je prípad malých áut. Keby si hneď na začiatku všetci výrobcovia povedali, že si zachovajú chladnú hlavu, nedajú do nich zbytočnosti, tak sme sa nemuseli dostať do súťažnej špirály, z ktorej niet cesty von.

aké auto do mestanajlepšie auto do mestanázoroplatí sa malé autoproblémy malých áut
Komentáre (0)
Pridať komentár