Teraz sa musíme rozlúčiť s modelom, ktorý sa posledných 8 rokov ponúkal bez väčších zmien. Každý, kto si túto hračku kúpil, neoľutoval. Vyznačovala sa ľahkým uvedením do driftu, zábavou a vynikajúcou manipuláciou. To všetko znamenalo veľkú zábavu z jazdy za relatívne malé peniaze.
Škoda, že sa výrobca nikdy nerozhodol osadiť výrazne výkonnejšiu jednotku. Sériový 2,0-litrový boxer s výkonom 200 koní síce s prehľadom stačil, ale pár fanúšikov automobilku ostro kritizovalo, že to bolo málo.
Čoskoro podobný osud zastihne aj dvojičku Toyotu GT86, ktorú vyrábali v rovnakej japonskej továrni ako BRZ. Zatiaľ neexistujú priami nástupcovia, je však viac ako isté, že skôr alebo neskôr prídu, otázne v akej podobe a s akým pohonom.
Neoficiálne sa šepká, že Japonci pracujú na novom dizajne založenom na platforme TNGA. Pod kapotou by sa mal nachádzať 2,4-litrový, preplňovaný motor s výkonom viac ako 250 koní, ktorý okrem iného používa Subaru na americkom trhu. Výmena BRZ a GT86 určite nebude jednoduchá úloha, ale podľa novej Supry nie je pochýb o tom, že čakať sa oplatí… hoci spojenie s BMW prinieslo veľa kritiky.
Foto: archív