Áčkova, ale aj béčková Omega sa mi vždy náramne páčila. Elegantný dlhý sedan, alebo combi, s najvýkonnejším motorom 3,0 litrovým V6 (211k) by mi vôbec nevadil ani dnes. To auto vyzerá geniálne, keď je znížené a má zaujímavé kolesá. Najsmutnejšie na ňom je, že vám jednoducho mizne pred očami. Pomerne rýchlo ho požiera besná líška – hrdza.
Málokto však vie, že dvojčaťom Oplu z nemeckého Rüsselheimu bol v Amerike aj Cadillac Catera, samozrejme ešte za čias spolupráce z GM, ktorá bola niekedy viac než problematická. Ani tam však Catera nejako výrazne nezabodovala, a Američania dali radšej prednosť klasickej konkurencii, čiže Mercedes E, BMW 5 a Audi A6.
Možno ste nevedeli, ale samotné GM špekulovalo nad ostrou verziou Catery. V podstate to mala byť prezlečená vtedajšia Corvetta s V8 pod kapotou klasickej trojpriestorovej karosérie. Problémom však bol vraj nedostatočný priestor medzi priečkou chladiča a motorovou priečkou . Postavili pár prototypov, ale nakoniec celý projekt vyhodnotili ako nerentabilný.
Lenže, čo sa nedá postaviť vo fabrike, z rôznych dôvodov, to vedia postaviť zruční majstri. Jeden z majiteľov Catery vzal auto do Lingenfelter Performance Engineering. Tam pod kapotu nasúkali LS6 V8 spárovaný so šesťstupňovou prevodovkou Tremer. To zjavne nestačilo, pretože v krátkom čase došlo k swapu motora na LS7. K tomu ešte upravený diferenciál a pruženie. Výkon? Sympatických 530 koní.
Každopádne, zaujímavá je cena. Tá je aktuálne 5 700 dolárov, čo je vzhľadom na diely a čas banálna suma. Škoda poplatkov pri dovoze…Uvidíme, kam sa cena v aukcii vyšplhá.
Zdroj: https://bringatrailer.com/