Pôvodne plánovali uviesť verziu RS s 2,3-litrovým EcoBoostom, ktorý by hnal predné kolesá. Na zadné kolesá v prípade potreby mal svoju silu prenášať malý elektromotor. Teraz to vyzerá tak, že sa táto koncepcia pravdepodobne zmení. Ak chce Ford predávať model RS a neplatiť pokuty, musia nájsť ešte viac zelenšiu alternatívu. Teraz sa misky váh prikláňajú opäť k full-hybridu, keďže by tento model mohol výrazne potopiť flotilové emisie.
Staré plány s 2,3 litrovým motorom mali disponovať výkonom približne 400 koní. Je tak povediac verejným tajomstvom, že zmeny naozaj prebiehajú. Dúfajme, že tento model nebude šitý horúcou niťou, a neprinesie so sebou podobné problémy, ako mala predchádzajúca generácia.
Čo môžeme prezradiť? Šepká sa, že menší 2,3 litrový motor bude nahradený o 0,2 l väčším motorom. Že je vám to trošku známe? Ak áno, nie ste vôbec ďaleko od pravdy. Táto kombinácia nedávno debutovala v novom Forde Kuga. Tam však produkuje „len“ 300 koní. Inžinieri tak teda usilovne makajú na tom, aby systém bez problémov zvládal nárast výkonu na 400 koní, aby tak mohol bez akýchkoľvek problémov dupať na krk ostatnej konkurencii v triede „hot-hatchov“.
Foto: Archív