Model Puma je novou kapitolou dizajnovej identity spoločnosti Ford.
Puma je prvým vozidlom vo svojom segmente, ktoré v rámci zvýšenia komfortu a pohodlia cestujúcich ponúka technológiu bezdotykového otvárania dverí batožinového priestoru a sedadlá s funkciou bedrovej masáže – obe ako štandard vo výbave Titanium X.
Puma ST-Line je v ponuke s 19-palcovými voliteľnými diskami kolies z ľahkých zliatin v matnej čiernej úprave, športovým odpružením a volantom s plochým dnom. Ešte väčší komfort ponúka nový variant Puma ST-Line X, ktorý má v štandardnej výbave sedadlá čalúnené kožou Windsor a luxusný audiosystém B&O.
Pokročilá technológia hnacej sústavy
Technológia EcoBoost Hybrid v Pume vylepšuje 1,0-litrový zážihový motor EcoBoost o remeňom poháňaný integrovaný generátor zapaľovania (BISG) s výkonom 11,5 kW. Systém BISG nahrádza štandardný alternátor a umožňuje získavanie a ukladanie energie, ktorá sa zvyčajne stratí pri brzdení a jazde na voľnobeh, čím sa nabíja vzduchom chladený 48‑voltový lítiovo-iónový akumulátor. Systém BISG funguje tiež ako elektromotor. Je integrovaný s motorom a využíva uloženú energiu na poskytovanie podpory krútiaceho momentu pri bežnej jazde a zrýchľovaní a zároveň riadi pomocné elektrické prvky vozidla. Inteligentný samoregulačný polo-hybridný systém je v ponuke vo výkonových variantoch 125 k a 155 k.
Nepretržite monitoruje, ako sa vozidlo používa, aby vedel určiť, kedy a do akej miery treba nabiť akumulátor, aby sa dosiahol optimálny účinok, a kedy využiť uložený náboj akumulátora pomocou jednej z dvoch stratégií:
- Nahradenie krútiaceho momentu – systém BISG sa tu využíva ako elektromotor a poskytuje 50 Nm krútiaceho momentu. Znižuje tým spotrebu paliva až o 9 %. 125 k verzia spotrebuje cca od 5,4 l/100 km, a variant s výkonom 155 k má spotrebu od úrovne cca 5,5 l/100 km.
- Doplnenie krútiaceho momentu – systém BISG sa tu využíva ako elektromotor na zvýšenie celkového krútiaceho momentu dostupného z hnacej jednotky až o 20 Nm nad úrovňou, ktorú poskytuje samotný zážihový motor pri plnom zaťažení, a dodáva až o 50 percent viac krútiaceho momentu pri nižších otáčkach. Cieľom je zabezpečiť optimalizovaný výkon.
Systém BISG je schopný znovu spustiť motor zhruba za 300 milisekúnd. Na to sme veľmi v praxi zvedaví.
Zákazníci si tiež môžu vybrať z ponuky vyspelých zážihových motorov Ford EcoBoost a vznetových motorov Ford EcoBlue. Všetky v rámci štandardnej výbavy využívajú technológiu Start-stop. 1,0-litrový motor EcoBoost a hybridná sústava EcoBoost Hybrid, obsahujú aj systém deaktivácie valcov. Systém je určený pre trojvalcový motor a automaticky vypne jeden z valcov, keď nie je potrebná plná kapacita motora. Systém dokáže deaktivovať alebo opätovne aktivovať jeden valec v priebehu 14 milisekúnd.
Aktuálne cena štartuje na 18 690 €. Za mild-hybrid zaplatíte od 20 590 €.
Koncom roka bude k dispozícii aj možnosť zvoliť si 1,5-litrový vznetový motor EcoBlue s výkonom 120 k so spotrebou paliva od 4,5 l/100 km.
Prívetivé jazdné vlastnosti
Nové tuhšie zavesenie zadných kolies s vlečným ramenom nápravy, väčšie tlmiče, tuhšie silentbloky a optimalizované horné uloženie tlmičov odpruženia – to všetko prispieva k zníženiu trenia a zvyšuje tuhosť celého podvozka, a pomáha tak dosiahnuť najlepšiu jazdnú dynamiku v tejto triede vozidiel.
Odnímateľné poťahy
Puma Titanium X je prvým modelom, ktorý obsahuje odnímateľné poťahy sedadiel, ktoré možno prať. Vďaka integrovanému zipsu sa poťahy dajú zvliecť len jednou rukou.
Inovatívna praktickosť
Dizajn Pumy je v rozpore s bezprecedentnou praktickosťou kompaktného crossoveru. Obsahuje úložné priestory v zadnej časti, ktoré ponúkajú praktické riešenie každodenných problémov ukladania a skladovania vecí. Ford Puma má batožinový priestor s objemom až 456 l.
Teraz si pozrite technické údaje nových pohonných jednotiek.
Emisie CO2 od (g/km NEDC) |
Spotreba paliva od (l/100 km NEDC) |
Spotreba paliva od (l/100 km WLTP) | Emisie CO2 od (g/km WLTP) | |||||
Zážihové motory | Výkon (k) | Rozmer kolies (palce) | Kombinované | V meste | Mimo mesta | Kombinovaná | Celková | Celkové |
1,0-litrový EcoBoost, 6-stup. manuálna | 125 | 16 | 103 | 5,4 | 4,0 | 4,5 | 5,7 | 131 |
17 | 103 | 5,4 | 4,0 | 4,5 | 5,8 | 132 | ||
18 | 103 | 5,4 | 4,0 | 4,5 | 5,8 | 131 | ||
19 | 106 | 5,5 | 4,1 | 4,6 | 6,2 | 141 | ||
1,0-litrový EcoBoost Hybrid, 6-stup. manuálna | 125 | 16 | 96 | 4,9 | 3,9 | 4,2 | 5,4 | 124 |
17 | 96 | 4,9 | 3,9 | 4,2 | 5,5 | 124 | ||
18 | 96 | 4,9 | 3,9 | 4,2 | 5,4 | 124 | ||
19 | 99 | 5,0 | 4,0 | 4,3 | 5,8 | 132 | ||
1,0-litrový EcoBoost Hybrid, 6-stup. manuálna | 155 | 16 | 99 | 5,1 | 3,9 | 4,4 | 5,5 | 126 |
17 | 99 | 5,1 | 3,9 | 4,4 | 5,6 | 127 | ||
18 | 99 | 5,1 | 3,9 | 4,4 | 5,6 | 127 | ||
19 | 101 | 5,1 | 4,1 | 4,5 | 5,9 | 133 |