Kamaz 54907: Budúcnosť ruskej dopravy

Ruská kamiónová doprava je iná ako tá európska. Veľa západných vodičov na ruské cesty dopravcovia nevedia dostať ani za všetky peniaze sveta. Tamojšie stroje sú tiež iné. Rozdiely v technike by mal potrieť nový Kamaz 54907 Continent.

Ak sa vám zdá kabína s niečímpodobná, nemýlite sa. Tento Kamaz vychádza z nie tak dávno prestaveného moedelu 54901, ktorý tiež vychádza zo západnej značky. Jeho východiskovým vzorom bol Mercedes-Benz Actros BM963. Podvozok je plne z dielne ruského výrobcu. O pohon Continentu sa stará diesel-hybridná jednotka.

50 rokov od založenia Kamaz-u oslávili Rusi novým konkurencieschopným prototypom.

Continent však nesie kopec jasných čŕt, že sa nejedná o žiaden Mercedes. Nové sú ledkové svetlá, či predná maska. Ťahač prišiel o zrkadlá. Nahradili ho kamery s displejom na vnútornej strane stĺpikov.

Pod kabínou sa nachádza 6-valcový motor, ktorý bol vyvinutý so spoločnosťou Liebherr, ktorý spolupracuje s elektromotorom. Práve vďaka tejto kombinácii by mala klesnúť spotreba o približne 17%. Priemerná spotreba sa má podľa dostupných zdrojov pohybovať na úrovni 25 litrov na 100 km.

To však nie je všetko. Predstavený model Continent má byť vybavený aj autonómnym riadením SAE3 (level 3). Ten uľahčí prácu vodičovi na rovných úsekoch ciest. Tento systém vyžaduje zásah vodiča, napriek tomu bude kabína vybavená kamerami, ktoré budú sledovať pohyb hlavy a očí vodiča za účelom detegovania únavy. K tomu si pripočítajte maximálne komfortné sedadlo, ktoré by malo absorbovať 90% nárazov z ciest.
Digitálny prístrojový panel dopĺňa 15,5-palcová dotyková obrazovka infotainmentu so všemožnými informáciami o jazdnej súprave.

Celkom ma prekvapilo, že v interiéri úplne absentuje sedadlo spolujazdca. O to je však luxusnejšia. Nesmie chýbať TV, mikrovlnka, chladnička, umývadlo, posteľ a varič. Do týchto zariadení by mala prúdiť elektrina zo solárnych panelov umiestnených na streche návesu.

Rusi sa pripravujú

Kamiónová doprava rastie aj v Rusku. Krajina s neuveriteľnou rozlohou, s rôznymi klimatickými podmienkami, rozširuje svoju cestnú sieť. Navyše stále rastie obchod medzi EÚ a Čínou, takže kamióny budú stále potrebné.

Foto: kamaz.livejournal.com

autonómny kamazKamazKamaz 54907Kamaz 54907 Continentmoderný kamaznový Kamaznový ruský kamiónruské kamiónyruské ťahačeruský kamión
Komentáre (0)
Pridať komentár