GSi vyráža s novým 2,0 litrovým preplňovaným zážihovým motorom s výkonom 169 kW (230 k) a novou 9-stupňovou automatickou prevodovkou. Okrem toho ponúka elektricko-hydraulický posilňovač bŕzd, systém zavesenia kolies FlexRide a systém pohonu štyroch kolies Twinster so smerovaním krútiaceho momentu.
Spotreba paliva je nižšia až o 18 %!!!
Spotrebu paliva okrem iného znižujú aj nové prevodovky. V hre ostáva šesťstupňová manuálna prevodovku a osem, resp. deväťstupňový automat.
Aerodynamické vlastnosti Insignie dodatočne vylepšuje aktívna celoplošná záklopka.
Nová Insignia patrí medzi najúspornejšie vozidlá vo svojom segmente.
Dizajnéri ešte viac vylepšili interiér. Ergonomické sedadlá AGR s sú teraz dostupné v rôznych vyhotoveniach s látkovým či koženým čalúnením, resp. s čalúnením Alcantara.
Okrem toho Insignia ponúka najmodernejšie bezpečnostné a asistenčné systémy, predovšetkým nové adaptívne pixelové svetlá IntelliLux LED®. Obsahujú celkovo 168 LED prvkov – 84 na jeden svetlomet! Nastavenie diaľkových svetiel dokážu v priebehu milisekúnd plynulo upravovať dve riadiace jednotky, z čoho jedna je pripojená k prednej kamere a druhá sa nachádza vo svetlomete.
Maximálna zábava za volantom
Športový pohon štyroch kolies so smerovaním krútiaceho momentu je unikátom v tomto segmente. V režime pohonu všetkých kolies (AWD) nahrádzajú klasický zadný diferenciál dve spojky, ktoré v každej jazdnej situácii zabezpečujú dokonalý prenos výkonu na jednotlivé kolesá. Vďaka tejto technológii je nový Opel Insignia GSi obratnejší pri zatáčaní, ponúka dokonalý prejazd zákrutou a môže sa pochváliť tiež skvelou trakciou.
Záverečné testovanie prebiehalo na legendárnej „Severnej slučke“ okruhu Nürburgring. Ďalšieho vylepšenia sa dočkali aj štvorpiestikové brzdy Brembo (s červenými strmeňmi) a priame riadenie.
Moderné technológie pokračujú
Zabudovaný systém „eBoost“ je súčasťou systému elektronických bŕzd, ktoré nevyžadujú napríklad samostatné moduly ABS/ESP, podtlakové vedenia či podtlakové čerpadlá. Namiesto motora vytvára podtlak elektromotor, čo ďalej znižuje spotrebu paliva. Tlak narastá rýchlejšie a zlepšuje sa pocit z brzdenia. Okrem toho, pri aktivácii systému ABS pracuje „eBoost“ tichšie než klasické brzdové sústavy.
Unikátne zavesenie FlexRide
Insignia GSi sa štandardne dodáva vybavená mechatronickým systémom zavesenia kolies FlexRide, ktorý dokáže v zlomku sekundy upraviť nastavenia tlmičov a riadenia. Systém ďalej mení vlastnosti plynového pedála a momenty radenia deväťstupňovej automatickej prevodovky. Vodič si môže vyberať spomedzi jazdných režimov „Standard“, „Tour“, „Sport“ a – exkluzívne pre variant GSi – „Competition“.
Aj trojvalce…
S novým modelom Insignia značka Opel zjednodušila a súčasne vylepšila ponuku pre zákazníka. Zatiaľ čo predošlý model mal zážihové a vznetové motory z troch rôznych rodín motorov, všetky trojvalcové a štvorvalcové motory súčasného modelu patria do jednej novej generácie. Základ tvoria 1,4-litrový zážihový motor s výkonom 107 kW (145 k) a 1,5-litrový vznetový motor s výkonom 90 kW (122 k).
Trojvalcové motory sú až o 50 kilogramov ľahšie než ich predchodcovia v predošlom modeli. Vyššie v ponuke pre model Insignia sú 2,0-litrový vznetový štvorvalec (predstaví sa neskôr v tomto roku) a 2,0-litrový zážihový motor s výkonom 147 kW (200 k) – v prípade variantu GSi 169 kW (230 k). 2,0-litrové zážihové agregáty sú zároveň prvé motory spoločnosti Opel s funkciou vypínania valcov. Okrem prípadov, keď vodič vyžaduje vysoký výkon, systém variabilného ovládania vačkového hriadeľa vypne dva valce, čím sa výrazne zníži spotreba paliva.
Najmodernejšie možnosti pripojenia a špičkové asistenčné systémy
Bezpečnosť pri cúvaní z parkovacieho miesta dodatočne zvýši voliteľný systém upozornenia na križujúce vozidlá vzadu. Medzi asistenčné systémy ďalej patrí adaptívny tempomat s núdzovým brzdením, systém rozpoznávania dopravných značiek, pokročilý parkovací asistent a projekčný head – up displej. Adaptívny tempomat automatickým brzdením a zrýchľovaním udržiava odstup od vozidla vpredu. V kombinácii s automatickou prevodovkou dokáže tento systém na báze radaru úplne zabrzdiť.
Limuzína | 1.4T | 2.0T | GSi 2.0T | 1.5D |
Výkon (kW/k) pri ot./min | 107/145 pri 5 000 | 147/200 pri 4 500 | 169/230 pri 5 000 | 90/122 pri 3 250 |
Krútiaci moment (Nm pri ot./min) | 236 pri 1 500 – 3 500 | 350 pri 1 500 – 4 000 | 350 pri 1 500 – 4 000 | 300 pri 1 750 – 2 500 |
Emisná norma | Euro 6d | Euro 6d | Euro 6d | Euro 6d |
Prevodovka | MT6 | AT9 | AT9 | MT6 |
Predbežná spotreba paliva podľa NEDC1 (l/100 km) | ||||
V meste
Mimo mesta Kombinovaná |
6,1 – 6,2
4,3 – 4,6 5,0 – 5,2 115 – 120 |
8,7
4,8 – 5,1 6,2 – 6,4 144 – 149 |
8,9
5,8 6,9 161 |
4,6 – 4,8
3,3 – 3,5 3,8 – 4,0 100 – 105 |
Predbežná kombinovaná spotreba paliva podľa WLTP2 (l/100 km) | ||||
l/100km
Emisie CO2 g/km |
5,8 – 6,2
135 – 144 |
7,3 – 7,6
171 – 176 |
8,3 – 8,5
193 – 198 |
4,6 – 4,9
121 – 130 |
Sports Tourer | 1.4T | 2.0T | GSi 2.0T | 1.5D |
Výkon (kW/k) pri ot./min | 107/145 pri 5 000 | 147/200 pri 4 500 | 169/230 pri 5 000 | 90/122 pri 3 250 |
Krútiaci moment (Nm pri ot./min) | 236 pri 1 500 – 3 500 | 350 pri 1 500 – 4 000 | 350 pri 1 500 – 4 000 | 300 pri 1 750 – 2 500 |
Emisná norma | Euro 6d | Euro 6d | Euro 6d | Euro 6d |
Prevodovka | MT6 | AT9 | AT9 | MT6 |
Predbežná spotreba paliva podľa NEDC1 (l/100 km) | ||||
V meste
Mimo mesta Kombinovaná |
6,1 – 6,2
4,4 – 4,7 5,0 – 5,3 117 – 122 |
8,7
4,9 – 5,2 6,3 – 6,5 146 – 151 |
8,9
5,9 7,0 163 |
4,8 – 4,9
3,5 – 3,7 4,0 – 4,2 105 – 111 |
Predbežná kombinovaná spotreba paliva podľa WLTP2 (l/100 km) | ||||
l/100 km
Emisie CO2 g/km |
6,0 – 6,3
138 – 147 |
7,5 – 7,7
175 – 179 |
8,6 – 8,8
199 – 205 |
4,8 – 5,1
127 – 135 |
Zdroj a foto: OPEL