Poplatky za registráciu elektrických vozidiel vyššie než za benzínové či naftové používa podľa zistení Consumer Reports až 26 štátov USA a štáty ako jeden z dôvodov uvádzajú ich vyššiu hmotnosť a tým aj opotrebovanie ciest.
Mazda pravdepodobne predstaví na autosalóne v Tokiu svoj prvý čisto elektrický automobil, malo by to byť malé SUV a dokonca bude zrejme možnosť vybaviť ho predlžovačom dojazdu vo forme tichého Wankelovho motora.
Jaguar naznačuje, že plne elektrická verzia jeho vlajkovej lode XJ bude mať „nekonvenčný dizajn“ a do boja voči konkurentom (predovšetkým Tesla) sa zapojí v roku 2021.
Hyundai a Kia oznámili spoločnú investíciu do európskej siete rýchlonabíjacích staníc pre elektromobily IONITY pre vozidlá s 800 V palubnými systémami a pridali sa tak k spoločnostiam BMW Group, Daimler, Ford a Volkswagen/Porsche, čím podporili jej rozšírenie.
Škoda vo svojom závode v Mladej Boleslavi začala vyrábať vysokonapäťové trakčné batérie pre plug-in hybridy koncernu Volkswagen postavené na báze modulárnej platformy MQB s počiatočnou kapacitou 150-tisíc kusov za rok.
Porsche navýšilo svoju majetkovú účasť v chorvátskej spoločnosti Rimac vyrábajúcej superšportové elektrické automobily na 15,5 percenta z pôvodných 10 percent, ktorých vlastníkom bolo od júna 2018.
V Číne vyrobili v roku 2018 vyše 12 miliárd kusov lítiovo-iónových batérií a akumulátorov, no súčasne treba pripomenúť, že práve v Číne pracuje v súčasnosti takmer polovica z globálneho počtu recyklačných zariadení zameraných práve na tieto produkty.
Toyota začala v Japonsku stavať továreň zameranú na čistenie lítia a výrobu čistého hydroxidu lítneho s ročnou kapacitou až desaťtisíc ton, ktorý je významnou zložkou batérií elektrifikovaných automobilov.
Volkswagen oznámil, že sériovú výrobu revolučného elektrického modelu ID.3 spustí už v novembri tohto roka v závode v Zwickau, kde už medzičasom vyrobili 400 predsériových exemplárov.
Tesla spolupracuje na vývoji svojich batérií s niekoľkými tímami a šéf jedného z nich, prof. J. Dahn uverejnil opis nových batérií, ktoré by v automobile mali vydržať pracovať až 1,6 milióna kilometrov.
BMW oznámilo ukončenie výroby nádherného plug-in hybridu BMW i8 na apríl 2020 (vyrába sa od roku 2014) a špekuluje sa o tom, že nástupcom by mohol byť čistý elektromobil.