Nuž, nie jednému petrolheadovi vyhŕkne slza. Správy totiž vôbec nie sú optimistické. Neuvažuje sa nad novou 8C, neuvažuje sa nad GTV, a neuvidíme ani nástupcu kompaktu Giulietta.
Plány pre investorov nám teda umožňujú orientovať sa v situácii jednotlivých modelov a značiek. Mimochodom, reč prišla aj na Maserati, ktoré je tiež súčasťou FCA. To už v budúcom roku predstaví modernizáciu pre Levante, Ghibli a Quattroporte. Podľa dostupných informácii stopku nedostal ani pripravovaný elektrický športový model, ktorý bude pravdepodobne niesť označenie Alfieri.
Ale späť k Alfa Romeo. Od nich nedostávame dobré správy. Keď spoločnosť riadil Sergio Marchionne (úmrtie 25. júla 2018), bola naplánovaná skutočná expanzia modelov, ktoré by zaplavili trh – vrátane trhov v Ázii. To sa však už asi nikdy nestane. V prvej polovici tohto roka si Alfa Romeo viedla v Európskej únii horšie ako Lancia!!! A to je značka dostupná iba v Taliansku a ponúkajúca jeden model!!! Preto je viac ako isté, že Alfa Romeo v dohľadnej dobe zažije šokovú terapiu.
Čo to v praxi znamená? Alfa sa rozlúči s neziskovými projektmi. Modely Giulia a Stelvio v dohľadnej dobe dostanú modernizáciu. Alfa následne chystá kompaktné SUV, ktoré by malo vychádzať z konceptu Tonale. Neskôr by malo prísť ďalšie SUV, ktoré by malo mať elektrický pohon.
Pôvodné plány uvažovali o tom, že v roku 2022 príde nástupca Giulietty. To však stopli. Tento model má už veľmi starú platformu, a novú zatiaľ neplánujú vyvíjať. Rovnaký osud čaká aj MiTo.
Foto: archív
Zdroj: Carscoops