Predchádzajúca generácia debutovala so 7-stupňovou manuálnou prevodovkou. Spôsobila veľké haló. Neskôr na vývoji vlastnej manuálnej prevodovky s nezvyčajným počtom prevodov pracovali aj ďalšie značky, ktoré sa orientujú na vodiča a jeho radosť z jazdy. Pre viacerých fanúšikov bolo nemilým prekvapením, keď toto riešenie pri aktuálnej generácii vypustili.
Pýtate sa vlastne prečo 7 stupňov? Odpoveď je jednoduchá. Tým pravým dôvodom jej prítomnosti nie je zlepšenie dynamiky. Zväčšenie rozsahu prevodových stupňov spôsobí, že Carrera na sedmičku točí nižšie otáčky a tým zlepší výslednú spotrebu a zníži emisie.
V predchádzajúcej generácii prevedenie s manuálnou prevodovkou nepatrilo medzi najobľúbenejšie, napriek tomu malo svojich fanúšikov.
Avšak v tieto dni prišla zmena. Nemci oznámili, že 7-stupnová manuálna prevodovka sa vracia pre verzie Carrera S a Carrera 4S, kde bude alternatívou pre 8-stupňovú prevodovku PDK. Puristi budú určite potešení. Toto riešenie má aj svoje pozitíva. Je predpoklad, že práve vďaka manuálnej prevodovke bude 911-ka ľahšia. Spomína sa hodnota, ktorá činí čistú váhu 40 kíl. Navyše, nezabudli ani na systém rev-match. Samozrejmosťou bude aj športový diferenciál s funkciou torque vectoring.
Dynamické parametre však budú nepatrne horšie. Carrera S s automatom PDK akceleruje za 3,4 sekundy, s manuálom hranicu 4 sekúnd podlezie len veľmi ťažko. Maximálna rýchlosť ostáva nemenná, teda 307 km/h.
Cenovka zatiaľ nie je známa. Nebolo by žiadnym prekvapením, keby bola o čosi nižšia, ako v prípade automatickej PDK verzie.
Foto: Porsche