F8 Spider priamo vychádza z modelu F8 Tributo, ktorý predstavili ešte na autosalóne v Ženeve. Pod kapotou nájdeme rovnaký motor, čiže 3,9 litrový vidlicový osemvalec. Akcelerácia je na naše pomery naozaj famózna, avšak v danej triede nie je TOP. Zrýchlenie z 0-100 km/h trvá len 2,8 sekundy, z 0-200 km/h to je 8,2 sekundy. Maximálna rýchlosť činí 340 km/h. Auto váži len 1400 kg. Môže za to využitie ľahkých materiálov, ako je karbón, či použitie Inconelu na výfukovom systéme. Mimochodom, ten sa používa v monopostoch F1.
Podobne ako v predchodcovi, čiže vo Ferrari 488 Spider, aj tu ma roadster pevnú elektricky ovládanú strechu. Tú je možné ovládať aj počas jazdy, avšak len do 45 km/h. Proces skladania a rozloženia trvá cca 14 sekúnd.
Ferrari tvrdí, že na novom modeli poriadne prepracovali aj aerodynamiku. Tá by mala byť až o 10 % lepšia, ako v predchodcovi.
Rovnako ako v uzavretej verzii Tributo, aj tu nájdeme systém FDE+ (Ferrari Dynamic Enhancer), ktorý sa stará o lepšiu stabilitu v zákrutách. Pomáha si aj brzdami. Tento systém podľa automobilky prináša dodatočnú kontrolu a ešte suverénnejšie správanie v hraničných situáciách. Doslova poskytuje dokonalé splynutie vozidla s vodičom. Nemá však vodiča obmedzovať, ale má prinášať zábavu.
Pýtate sa, koľko taká hračka stojí? Presná cenovka známa nie je, ale takmer určite si pripravte sumu zhruba 250 000 €.
Foto: youtube
Autor: Marek PAUCO