Motor, prevodovka, pohon
Predchádzajúca generácia Audi RS6 Avant štartovala s výkonom 560 koní. Neskôr prišla verzia Performance, ktorá mala 605 koní. Nový model začína na hodnote 600 koní. A to je len začiatok… Pod kapotou je motor 4,0 TFSI V8. Produkuje vyššie zmienených 600 koní a krútiaci moment 800 Nm v širokom rozsahu otáčok a to od 2 100 do 4 500 ot / min. Vďaka týmto parametrom potom trvá akcelerácia z 0-100 km/h iba 3,6 sekundy. Maximálna rýchlosť je obmedzená na 250 km/h, ale voliteľne bude odblokované na 280 km/h resp. na 305 km / h.Hlavnou novinkou je systém MHEV – mild-hybridný systém pracujúci v 48-voltovom systéme. Umožňuje zapnúť a vypnúť spaľovací motor pri jazde v rozsahu od 55 do 160 km/h (max 40 sekúnd). Štartér-alternátor RSG tiež získava energiu počas brzdenia. Rovnaký systém by ste našli aj v Audi S6 / S7.
To sa vraj priaznivo podpíše na poklese spotreby a to až o 0,8 l/100 km. Ďalším ekologickým výdobytkom je aj vypínanie valcov, konkrétne 2,3,5 a 8. Z osemvalca sa teda rázom stáva štvorvalček. Motor je spárovaný s novou 8 stupňovou automatickou prevodovkou. Tá je však naladená okrem iného zas raz na ekologickú prevádzku.
Nemôže chýbať ani permanentný pohonom všetkých štyroch kolies s asymetrickým diferenciálom, ktorý rozdeľuje moment medzi nápravami v pomere 40:60 (predný: zadný).
Podvozok, riadenie, brzdy
Nový RS6 Avant je štandardne vybavený adaptívnym vzduchovým odpružením. Výšku a tvrdosť zavesenia si samozrejme môžete nastaviť. Karoséria RS6 Avant je položená o 20 mm bližšie k zemi v porovnaní so štandardným modelom. Navyše pri rýchlostiach nad 120 km/h klesá o ďalších 10 mm. RS6 Avant však môže byť aj „SUV“. Samozrejme irónia, aj keď pri nízkych rýchlostiach môžete podvozok zdvihnúť o 20 mm.
Môžete si priplatiť aj balík RS plus, ktorý pozostáva z oceľových vinutých pružín a adaptívnych tlmičov, ktoré môžu pracovať v troch úrovniach. Počas rýchleho zatáčania alebo brzdenia ventily regulujú tok oleja, čím zvyšujú tlmiacu silu na príslušných kolesách, a tiež takmer úplne eliminujú pohyby karosérie.
Pri nízkych rýchlostiach sa zadné kolesá otáčajú maximálne o 5 stupňov v opačnom smere ako natočenie riadenia. To znižuje polomer otáčania o meter. Pri stredných a vyšších rýchlostiach sa zadné kolesá otáčajú maximálne o 2 stupne v rovnakom smere ako predné kolesá.
Audi RS6 Avant sa štandardne dodáva s 21-palcovými kolesami a pneumatikami 275/35 a voliteľne s 22-palcovými diskami s pneumatikami 285/30. Brzdové kotúče majú zase štandardný priemer 420 mm vpredu a 370 mm vzadu a voliteľné keramické disky 440 mm a 370 mm. Vážia o 34 kg menej ako základné.
Ako ju rozpoznať?
Najnovšia generácia Audi RS6 Avant je už od prvého dojmu mimoriadne agresívne kombi. Oproti štandardnej A6 Avant je rozšírená o 80 mm. Všetky vonkajšie prvky – okrem predných dverí, strechy a veka kufra – boli vytvorené špeciálne pre túto verziu.
Zdroj a foto: Audi
Autor: Marek PAUCO