Inovácia bola predstavená v Hyundai Motorstudio Goyang spolu so Smartstream G1.6 T-GDi – prvým motorom, ktorý túto technológiu využíva. CVVD optimalizuje výkon motora a úsporu paliva a zároveň je šetrný k životnému prostrediu. Technológia regulácie ventilov reguluje trvanie otvárania a zatvárania ventilov podľa jazdných podmienok, čím dosahuje zvýšenie výkonu o 4% a zlepšenie úspory paliva o 5%. Okrem toho táto technológia znižuje emisie až o 12%.
„Vývoj technológie CVVD je dobrým príkladom toho, ako skupina Hyundai Motor Group posilňuje technológie pohonnej sústavy,“ povedal Albert Biermann, prezident a riaditeľ divízie výskumu a vývoja v Hyundai Motor Group. „Budeme pokračovať v úsilí o inovácie, aby sme priniesli zmeny paradigiem a zabezpečili udržateľnosť nášho biznis modelu.“
Inovácia: Nepretržítá variabilná doba trvania otvorenia ventilu
Typické technológie regulácie ventilov riadia načasovanie otvárania a zatvárania ventilov (ako pri variabilnom časovaní ventilov – CVVT) alebo regulujú objem privádzaného vzduchu nastavením zdvihu ventilov (variabilný zdvih ventilov – CVVL). Predchádzajúce technológie regulácie ventilov nemohli regulovať trvanie otvorenia ventilov, pretože časovanie ventilov bolo podriadené časovaniu ventilového rozvodu a nemohlo reagovať na rôzne jazdné situácie. CVVD berie technológiu novým smerom úpravou, ako dlho je ventil otvorený.
Keď vozidlo udržuje konštantnú rýchlosť a vyžaduje nízky výkon motora, CVVD otvorí sací ventil od stredu po koniec kompresného zdvihu. To pomáha zlepšiť spotrebu paliva znížením odporu spôsobeného kompresiou. Na druhej strane, keď je požadovaný vysoký výkon motora, napríklad keď vozidlo jazdí vysokou rýchlosťou, je sací ventil zatvorený na začiatku kompresného zdvihu, aby sa maximalizovalo množstvo vzduchu použitého na expanziu, čím sa zvýši krútiaci moment na zlepšenie akcelerácie.
Motor Smartstream G1.6 T-GDi
Spolu s novou technológiou CVVD Hyundai predstavil aj nový motor Smartstream G 1.6 T-GDi, 16 ventilový turbo-benzínový motor s výkonom 180 koní a krútiacim momentom 265 Nm. Nové pohonné ústrojenstvo je prvé, ktoré využíva novú technológiu CVVD v skupine Hyundai a tiež je vybavené recirkuláciou výfukových plynov s nízkym tlakom (LP EGR) na ďalšiu optimalizáciu palivovej účinnosti.
Systém recirkulácie výfukových plynov vracia časť výfukových plynov produkovaných motorom do spaľovacej komory, čím vzniká chladiaci účinok a znižujú sa emisie oxidov dusíka. G1.6 T-GDi má tiež nízkotlakový systém, ktorý presmeruje výfukové plyny na prednú časť kompresora turbodúchadla namiesto nasávacieho systému, aby sa zvýšila účinnosť pri vysokom zaťažení.
Okrem toho má nová jednotka integrovaný systém tepelného manažmentu, ktorý rýchlo zahrieva alebo ochladzuje motor na optimálnu teplotu, a vysoko výkonný systém priameho vstrekovania paliva, ktorý dosahuje 350 barov a prekonáva 250 barov predchádzajúceho motora T-GDi. Ďalej sa vďaka použitiu pohyblivých častí motora s nízkym trením dosiahlo zníženie trenia až o 34%.
Nový motor Smartstream G1.6 T-GDi bude použitý v modeli Hyundai Sonata Turbo, ktorý bude uvedený na trh v druhej polovici tohto roka. Pôjde tak o prvý zo série vozidiel Hyundai a Kia s novou technológiou a motorom. Informácie o prvom vozidle Kia, ktoré majú byť vybavené týmto motorom, budú zverejnené neskôr v čase uvedenia vozidla na trh.
Hyundai (PL), foto: archív