Po digitálnych testoch a skúškach na skúšobnej stolici najazdilo približne 200 prototypov a predsériových vozidiel EQC na štyroch kontinentoch viacero miliónov kilometrov. Súčasťou skúšobného programu bolo viac ako 500 individuálnych skúšok v Európe, Severnej Amerike, Ázii a Afrike. Vozidlo EQC bolo počas troch zím a troch liet vystavované teplotám od mínus 35° až po viac než plus 50° Celzia.
Testovanie prebieha v Arjeplogu v Laponsku na cestných komunikáciách a špeciálne zriadených skúšobných tratiach.
Oproti predchádzajúcim skúškam vozidla EQC v zimných jazdných podmienkach v záverečnej fáze testov prebiehalo optimalizovanie posledné detaily. K tomu patrí doladenie a testovanie niektorých tematických oblastí, ktoré v prípade elektrických vozidiel predstavujú osobitnú výzvu: správanie sa vozidla pri studenom štarte a tepelný komfort, predklimatizovanie, čo najlepší dojazd aj v prípade chladných podmienok, možné obmedzenia vplyvom ľadu a snehu, súhra elektrického hnacieho ústrojenstva a regulácie ESP, teplotný manažment a nabíjanie v chlade, maximálna trakcia, dynamické jazdné vlastnosti a rekuperácia.
Daimler AG, foto: archív