Výskumné centrum Toyota Research Institute (TRI) pracuje na vývoji experimentálneho vozidla TRI-P4 pre testovanie technológií autonómneho riadenia. Vychádza z novej vlajkovej lodi Lexus LS piatej generácie a oficiálne predstavenie je naplánované na OH 2020 v Tokiu.
Sofistikovaný automobil, ktorý predstavila japonská značka na veľtrhu spotrebnej elektroniky v Las Vegas (CES 2019), sa dáv považovať za laboratórium na štyroch kolesách. TRI-P4 slúži na súbežný vývoj dvoch systémov autonómneho riadenia Guardian a Chauffeur, na ktorých TRI dlhodobo pracuje. Autonómna limuzína môže výhodne využívať novú generáciu technológie ovládania podvozku a riadenia Lexus.
Čerstvé technológie poskytujú vyššiu agilitu, umožňujú citlivejšie reakcie a hladšie manévrovanie vozidla pri autonómnom riadení. Prináša tiež dvojicu ďalších kamier k lepšiemu sledovaniu situácie po stranách vozidla a dva nové obrazové snímače – jeden nasmerovaný dopredu a jeden dozadu – špeciálne vyvinuté pre autonómne vozidlá. Obrazové snímače sú založené na novej technológii čipu s vysokým dynamickým rozsahom.
Radarový systém prešiel optimalizáciou ku zlepšeniu zorného poľa, najmä pri rozpoznávaní na krátku vzdialenosť po obvode vozidla. Z predchádzajúceho testovacieho modelu (Platform 3.0) konštruktéri prevzali detekčný systém LIDAR s ôsmimi snímacími hlavami, ktorý začlenili do konštrukcie nového vozidla.
TRI-P4 je podstatne chytrejšie výskumné vozidlo než jeho predchodca. Jeho výkonnejšie výpočtové systémy dokáže podporovať viac algoritmov strojového učenia súčasne, čo zlepšuje edukačné schopnosti celého riešenia. Vozidlo dokáže rýchlejšie spracovávať vstupy zo senzorov a rýchlejšie reagovať na okolité prostredie.
Všetky napájania počítačových systémov teraz zaisťuje palubná hybridná batéria, zatiaľ čo 12V batéria slúži len ako záloha. Prepracovaná bola rovnako počítačová skrinka v kufre vozidla, ktorá slúži ako mozog systému autonómneho riadenia. Teraz je zasunutá vo zvislej polohe pri zadnej stene zadných sedadiel a sklopením dolu umožňuje prístup k elektronickým obvodom. Celá podlaha batožinového priestoru je tak teraz k dispozícii pre náklad.
„Vývoj nášho systému Chauffeur je zameraný na úplnú autonómiu, kde je úloha človeka pri riadení v zásade nulová, a to buď vo všetkých prostrediach, alebo len vo vybranej oblasti. Na druhej strane je tu Guardian, ktorého zmyslom je znásobiť schopnosti človeka za volantom, avšak nie úplne nahradiť. Uvedenie novej platformy P4 do našej flotily tento rok na jar nám pomôže urýchliť vývoj oboch týchto riešení,“ uviedol Ryan Eustice, senior viceprezident pre autonómne riadenie z inštitútu TRI.
-jj-