Autíčko je dlhé 2,5 metra a tak s ním zaparkujete takmer všade. Štúdia Ami One dostala veselý nekonvenčný dizajn karosérie aj interiéru, čo v prípade značky Citroën asi nikoho neprekvapí. Pri podrobnejšom skúmaní však odhalíte niekoľko zaujímavých riešení. Identické sú napríklad bočné dvere aj nárazníky, sedadlá v chrbtovej časti dostali zaujímavý plastový výplet, čo posádka ocení nielen v horúcich letných dňoch. Špeciálne riešenia automobilka použila aj v prípade pracoviska vodiča. Za hranatým obdĺžnikovým volantom je pravdepodobne naklápateľný box s displejom s uhlopriečkou 5 palcov, pred spolujazdcom je iba jednoduchá polička a miesto na originálnu odnímateľnú kapsu. Pomerne minimalisticky sú riešení aj vnútorné obklady dverí s dvoma veľkými odkladacími kapsami. Za dvojicou sedadiel je dosť miesta na veľký nákup.
O výkone elektromotora zatiaľ výrobca nezverejnil žiadne informácie, čo však už vieme je to, že dojazd bude rovných 100 kilometrov a maximálna rýchlosť limitovaná na 45 km/h. V praxi to znamená, že za volant tejto veselej lentilky sa budete môcť posadiť aj bez vodičského preukazu.
Automobilka predpokladá, že by sa autá tejto koncepcie mohli presadiť v službách zdieľania automobilov. Na odomknutie vozidla by slúžil QR kód zaslaný na smartfón, zabudovaná aplikácia by umožnila zrkadlenie informácií na čelnom skle vozidla. Citroën Ami One je však iba štúdiou, s jeho sériovou výrobou sa nepočíta. Ale ktovie? V preplnených centrách veľkých miest by si možno našiel zaujímavé množstvo zákazníkov.
Peter Lacena, foto: archív