Japonská divízia luxusných automobilov patriaca pod koncern Toyota urobila ďalší krok k reálnej výrobe kabrioletu Lexus LC. Koncept bez strechy, ktorý bol ozdobou autosalónu v Detroite, je odvodený od luxusného kupé s rovnakým označením.
Dlhá, nízka a štíhla štúdia Lexus LC Convertible kopíruje športové proporcie kupé LC. Takže jeho tvary a krivky sa prirodzene odvíjajú od pôvodného dizajnu, avšak aj tak získal koncept originálny vzhľad s puncom jedinečnosti.
Prečítajte si aj: Futuristický Lexus LF-1 Limitless otvoril novú kapitolu
Štúdia spája vysokú úroveň japonskej estetiky s potešením pre zmysly, ktoré dokáže ponúknuť len vozidlo bez strechy. „Tento koncept, ktorý pretavil dizajn kupé LC do podoby budúceho kabrioletu, kombinuje najlepšie aspekty s dynamickom autom so skladacou strechou,“ povedal hlavný návrhár Tadao Mori.
Prečítajte si aj: Poriadne ostrý Lexus UX
Ani návštevníci detroitského autosalónu sa však okrem základných rozmerov príliš detailov o novom kabriolete nedozvedeli. Vozidlo je dlhé 4,77 m, na šírku meria 1,92 m a výška konceptu je 1,34 m. Rázvor náprav 2870 mm je v prípade kupé aj kabrioletu zhodný.
Prečítajte si aj: Lexus predstavil RC F a RC F Track Edition
Motoristickí odborníci predpokladajú, že v otázke motorizácii nedôjde k výraznejším zmenám. Preto sa všeobecne očakáva, že pod kapotou nájdete buď päťlitrový atmosférický osemvalec s výkonom 351 kW (477 koní) alebo hybridnú jednotku s 3,5-litrovým šesťvalcom s celkovým výkonom 264 kW (360 koní).
Prečítajte si aj: Lexus LS 500h: Vlajkonosič značky
Prirodzene, že váha mechanizmu strechy a vystuženie podvozku sa prejavia v konečnej hmotnosti vozidla, ktorá mierne narastie. Preto je pravdepodobné, že aj dynamické schopnosti sa tak v porovnaní s kupé určite ľahko zhoršia.
Prečítajte si aj: Lexus ES – Konečne aj na Slovensku!
V každom prípade však nepôjde o bežný cestovný automobil. Atraktívne krivky kabrioletu totiž odkazujú na tradičný výkonnostný potenciál a akčnému DNA zodpovedajú jeho krátke previsy, ale aj 22-palcové kolesá a široko rozchod kolies.
Prečítajte si aj: Príde Lexus LC o strechu?
„Sériová verzia tohto konceptu bude skutočné opojná, a to mnohými rôznymi spôsobmi. Pri príchode k vozidlu uvidíte jeho dynamické krivky, po spustení motora vás upúta jeho zvuk a po rozjazde si vychutnáte všetko okolo. Jedinečným a vzrušujúcim spôsobom zapojí vaše zmysly pri každom sadnutí za volant,“ dodal Mori.
Prečítajte si aj: Lexus ES: Vitaj v Európe!
-jj-