Zabudnúť však nemožno ani na väčší priestor v pozdĺžnom smere na zadných sedadlách vďaka rázvoru predĺženému na 2 730 mm. Samozrejme, kombi sa kupuje aj pre batožinový priestor. V tomto prípade je objem 610 l dobrou správou a ešte lepšou je, že po sklopení operadiel zadných sedadiel vznikne rovná plocha a objem 1 660 dm3. Dôvodov kúpiť si kombi verziu je teda dosť.
A prečo GT? Ak si uvedomíme, čo táto skratka pôvodne znamenala (grand tourismo, čiže veľká turistika), tak k objemnému kombi treba pridať svižný motor, agilný podvozok a dobrú prevodovku, najlepšie so športovým módom. Všetko toto v Peugeote 308 SW GT nájdete. Benzínový motor s výkonom 165 kW je v tejto triede a takomto určení vozidla dostatočne potentný, najmä ak zoberieme do úvahy – a ešte radšej vyprovokujeme plynovým pedálom – 300 Nm krútiaceho momentu. To, ako príjemne ho za volantom pocítite, má na svedomí aj vynikajúca 8-stupňová automatická prevodovka. Áno, nechýba jej športový mód, ktorý správanie auta a najmä jeho reakcie citeľne a príjemne osvieži a zrýchli. Okrem iných funkcií zmení aj tón motora. Burácanie „mnohovalca“ (8 či 12), ktoré zatlačí na ušné bubienky z reproduktorov a nie z výfukov, je však trocha prestrelené a azda až naivné. Nič to však nemení na nadpriemerných dynamických vlastnostiach svižného kombi. Dynamická jazda je vo verzii GT príjemná a istá aj vďaka úpravám podvozka, aby zvýšenému výkonu, a teda aj nárokom bez problémov vyhovel. Iste, ak idete „na doraz“, na náročnej trati pochopíte, že v ruke nemáte vyslovený športiak. O to však tvorcom pochopiteľne nešlo. Napokon pre vyslovených „strelcov“ je určený variant GTi.
Peugeot 308 SW GT prináša to najmodernejšie, čo tradičná značka ponúka. Ešte stále neobvyklý kokpit s „budíkmi“ nad volantom mi po dvoch dňoch prestal prekážať a zvykol som si aj na nutnosť takmer všetko nastavovať prostredníctvom dotykového displeja, aj na opačne ukazujúcu ručičku otáčkomera. Ak ste športovejšie založený tatko, ktorý chce rodinu i seba prepravovať štýlovo, bezpečne, moderne so všetkými asistenčnými systémami a svižne, ste v prípade tohto modelu na dobrej adrese.
STRUČNE: Peugeot 308 SW GT 1.6 PureTech EAT8
Cena: základ/test: 29 990 / 33 980 €
Záruka: 4 roky alebo 80 000 km
Čo treba uznať: Praktické a svižné kombi s nadpriemerným podvozkom.
Čo nám chýbalo: Manuálne ovládanie klimatizácie.
Čo nás prekvapilo: Burácavý umelý zvuk v športovom móde.
Motor: prepĺňaný, zážihový, R4/16V, zdvihový objem valcov 1 598 cm3, max. výkon 165 kW (225 k) pri 5 500 ot.min-1, max. krútiaci moment 300 Nm pri 1 900 ot.min-1. Emisie CO2 135 g/km. Jazdné výkony, spotreba: 0 – 100 km/h za 8,2 s, vmax = 235 km/h, spotreba výrobca/test 5,9 / 6,8 l/100 km.
Text: Dalibor Klíma, foto: Peter Varga