Autá na elektriku sú budúcnosťou, automobilky sa predháňajú v prezentovaní smelých plánov. Neprejde deň, aby sa niektorá nepochválila novinkami, ktoré pripravuje. Presadenie elektromobilov v segmente osobnej prepravy však zatiaľ naráža na problém s nabíjaním. Nie každý býva v rodinnom dome, kde si môže auto cez noc nabiť. Je preto logické, že sa automobilky čoraz viac orientujú na firemnú klientelu, ktorá si vo svojich garážach môže vybudovať nabíjacie stanice. A keďže veľká časť ich automobilov jazdí na krátke vzdialenosti v centrách miest, nie je problémom ani zatiaľ pomerne obmedzený dojazd.
Po Európe, kde svoje mestské dodávky už koncern predstavil (eCanter, eVito, eSprinter) a začal dodávať prvým zákazníkom, prišil rad aj na Ameriku. Daimler firme Penske Truck Leasing Corporation dodal prvé kusy automobilu Freightliner eM2. Vozidlo vďaka akumulátoru s kapacitou 325kWh dokáže absolvovať až 370 kilometrov, pričom úplne prázdny akumulátor možno na 80 % kapacity nabiť už za približne 60 minút. A to sú čísla, ktoré sú pre využitie vo vnútromestskej doprave už veľmi zaujímavé.
Peter Lacena, foto: archív