Porsche 911 – Príbeh ikony pokračuje

Porsche si v tejto sezóne pripomína 70. výročie svojich športových vozidiel. V tomto sviatočnom duchu sa niesla aj svetová premiéra novej generácie Porsche 911 s interným označením 992 na autosalóne v Los Angeles.  

Čerstvú generáciu ikonického modelu 911, ktorá mala absolútny debut na autosalóne vo Frankfurte nad Mahanom pred 55 rokmi, prišli do Kalifornie osobne podporiť aj elitná ruská tenistka Mária Šarapová a niekdajší pilot F1 Mark Webber z Austrálie.

Prečítajte si aj: 2007 Porsche RS Spyder vydražili za 4,51 mil. USD

Nové Porsche 911 je kombináciou ikonického dizajnu a moderných špičkových high-tech technológií. Nejeden motoristický fanúšik sa zasníva pri pohľade na ladné aerodynamické krivky a línie karosérie. Záujem vzbudzuje aj fakt, že majoritná časť povrchových panelov je vyrobená z hliníku.

Prečítajte si aj: Porsche 550A Spyder – legenda do aukcie

Podľa nemeckej automobilky je teraz predná časť vozidla o 45 mm širšia. Najväčšie dizajnérske zmeny sa však odohrali v zadnej partii automobilu, kde museli návrhári riešiť otázku kapoty motoru až po prevedenie zadného nárazníku.

Prečítajte si aj: Ani Mission E, ani Cayman-E, ale Porsche Taycan

Na západnom pobreží USA sa tak mohli návštevníci počas Los Angeles Auto Show kochať pohľadom na úplne nové modely Porsche Carrera S a Porsche Carrera 4S. Vozidlá spomínanej generácie s označením 992 takmer po desiatich rokoch nahradia predchádzajúcu generáciu 911 ohlásenú v roku 2011.

Prečítajte si aj: Stretnutie Porsche na Bratislavskom hrade

Oba “športiaky” sa môžu pochváliť plochým preplňovaným šesťvalcom s objemom 2981 cm3, ktorý je uložený v zadnej časti. Agregát disponuje maximálnym výkonom 331 kW (450 k), čo je o 22 kW (30 k) viac než u predchádzajúcej generácii.

Prečítajte si aj: LEGO a Porsche 911 Turbo v reálnej veľkosti

Spomínané zvýšenie výkonu má na svedomí prepracované vstrekovanie paliva, nové usporiadanie turbodmýchadiel aj chladenie stlačeného vzduchu. Potenciálnych klientov bude určite zaujímať, že s motorom spolupracuje nová osemstupňová dvojspojková prevodovka.

Prečítajte si aj: Kultové modely od Porsche, ktorým podľahli aj James Dean a Steve McQueen

Nové Porsche 911 Carrera S akceleruje z pokoja na stovku za 3,7 s a súrodenecké prevedenie Carrera 4S s pohonom všetkých kolies na rovnakú disciplínu potrebuje dokonca ešte o desatinu sekundy menej. V praxi to znamená, že obaja „zelenáči“ sú o 0,4 sekundy rýchlejší než predchádzajúce modely.

Prečítajte si aj: Formula E: Porsche vstupuje do elektrického kolotoča

Navyše, skrátenie času zrýchlenia z nuly na 100 km/h o ďalšie 0,2 s pridáva paket Sport Chrono. Maximálna rýchlosť je stanovená na 308 km/h pre 911 Carrera S a 306 km/h pre Carrera 4S. Avizovaná spotreba paliva má byť 8,9 l benzínu na 100 km, respektíve 9,0 l benzínu na 100 km podľa NEDC.

Prečítajte si aj: Reinkarnácia Porsche 356 Carrera Zagato Speedster a Coupé

Technicky založení fajnšmekri sa môžu tešiť na rozšírenú ponuku asistenčných systémom vrátane nového režimu vytvoreného špeciálne pre mokré cestné komunikácie. Vďaka termálnej kamere automobil s prehľadom zvláda sledovanie vozovky v noci a k dispozícii je rovnako neustále pripojení na internet.

Prečítajte si aj: Aj traktor veterán môže byť Porsche!

Prečítajte si aj: Fascinujúce Porsche Panamera TechArt GrandGT

Prečítajte si aj: Porsche predstaví v krajine Helvétov model 911 GT3 RS s výkonom 520 k

V interiéri na prvý pohľad zaujme takmer každého 10,9-palcový panel doplňujúci päť ovládacích tlačidiel pre komunikáciu s centrálnou ovládacou jednotkou PCM (Porsche Communication Management). Základná cena modelu Porsche 911 Carrera S bude začínať od 120.125 eur a model 911 Carrera 4S sa odpichne od štartovacej ceny vo výške 127.979 eur.

Prečítajte si aj: Aj Porsche sa chystá na elektrickú misiu, Mission E v predaji od budúceho roka

Prečítajte si aj: Porsche 911 pre fajnšmekrov! Model od Singeru a Williamsu má 500 koní

-jj-

Autosalón Los AngelesPorsche 911Porsche 911 (992)
Komentáre (0)
Pridať komentár