Oficiálnu dynamickú premiéru bude mať na okruhu Fuji International Speedway bok po boku s elektrickou formulou. Za vývojom vozidla stojí pretekárska divízia Nismo, ktoré je zodpovedné aj za spomínanú formulu.
Nový Nissan Leaf Nismo RC poháňa dvojica elektromotorov umiestnených – jeden na prednej, druhý na zadnej náprave. Celkový výkon motorov je 240 kW (každý po 120 kW) a krútiaci moment ohromujúcich 640 Nm. Vozidlo tým prekonáva svojho rovnomenného predchodcu z roku 2011 viac než dvojnásobne. Elektrická energia je uložená v lítiovo-iónovom akumulátore, aký má aj súčasný Leaf. Pre ideálne rozloženie hmotnosti je akumulátor aj s meničmi v aute uložený uprostred a nízko. Cielené riadenie výkonu na jednotlivých kolesách zabezpečuje vozidlu vynikajúce schopnosti v zákrutách. Výkon je na oboch nápravách riadený nezávisle a krútiaci moment je okamžite prenášaný na koleso s najlepšou adhéziou. S ohľadom na rozloženie hmotnosti je optimalizované aj uloženie elektromotorov – nachádzajú sa nad prednou a nad zadnou nápravou. Ohromné množstvo odľahčených prvkov a hlavne celokarbónová jednodielna škrupina zabezpečuje nízku hmotnosti vozidla. Nissan Leaf Nismo RC váži iba 1 220 kg. Pomer výkonu k hmotnosti sa prejavuje v pôsobivom zrýchlení z 0 na 100 km/h iba za 3,4 sekundy – teda o 50 % rýchlejšie než predchádzajúci model.
Hoci vonkajší tvar nového Nissanu Leaf Nismo RC v zásade kopíruje pôvodný model, exteriér vyžaruje väčšiu dávku agresivity. Úplne prepracovanej prednej časti dominuje predĺžená kapota a motív Nissanu V-motion na čelnej maske. Osobitá kombinácia striebornej a čiernej v spojení s červenými prvkami NISMO – podobne ako na formule Nissan Formula E – pôsobí dojmom, že auto je v neustálom pohybe, i keby len stál na štartovom rošte. Trojdielna karoséria má odpojiteľné predné a zadné sekcie, pevne zasklené okná, svetlomety a zadné svetlá LED a v neposlednom rade nastaviteľné zadné krídlo pre optimálny prítlak k vozovke. Oproti svojmu predchodcovi model narástol do dĺžky, ktorá je teraz 4 546 mm, pričom rázvor je 2 750 mm. Auto je posadené dosť nízko, takže jeho aerodynamická silueta nesiaha do výšky viac než 1 212 mm. Oproti produkčnému vozidlu Nissan Lwaf je to o viac než 300 mm menej.
Test: Peter Varga, foto: archív