Klasický pick-up si u nás síce moc slávy neužije, no s rozvojom voľnočasových aktivít môže byť pre mnohých zákazníkov celkom slušným lákadlom. Na záujem, samozrejme, zareagovali automobilky aj výrobcovia špeciálnych nadstavieb. A tak Fiat siahol po osvedčenej technike, vymenil prednú masku, nárazníky a niekoľko ďalších detailov a narodil sa Fullback. V kabíne je zmien tiež skôr symbolicky. Interiér je zostavený z tvrdých plastov, na zadných sedadlách by ste sa pohodlnejšiemu sklonu operadla nebránili. Na predných je všetko v poriadku aj na dlhé kilometre, pracovisko vodiča je usporiadané prehľadne a pragmaticky s dostatkom odkladacích priečinkov. Utlmenie hluku od podvozka aj motora zodpovedá štandardu tejto triedy automobilov.
Na pohon slúži osvedčený turbodiesel s objemom 2,4 litra a maximálnym výkonom 133 kW (180 k), v našom prípade spolupracoval s klasickým päťstupňovým automatom. Fullback je pracovné auto, a tak nemohol chýbať vyspelý pohon 4×4. Motor má aj v ťažšom teréne síl na rozdávanie, spolupráca s automatom je veľmi dobrá. Na ceste oceníte nielen jeho reakcie na želanie vodiča, ale aj veľmi dobré odhlučnenie. V aute tohto charakteru by ste také ticho na diaľničnom tempe nečakali.
Podvozok s tuhou zadnou nápravou odpruženou listovými pružinami je, samozrejme, ladený hlavne do terénu. Na ceste s nekvalitným povrchom, zvlášť s prázdnou korbou, by ste viac komfortu asi neodmietli. Opäť si však musíme pripomenúť, že autá tejto kategórie sú predovšetkým pracovné a až potom na frajerinu v meste.
Pohon 4×4, ktorý sa ovláda otočným tlačidlom Super Select medzi prednými sedadlami, pracuje výborne. K štandardne poháňanej zadnej náprave môžete pripojiť prednú a ak by to nestačilo, máte k dispozícii uzávierku zadného diferenciálu a redukčnú prevodovku. Vďaka tejto výbave zvláda Fullback aj pohyb v ťažkom teréne.
Fiat je v segmente úžitkových automobilov silný, takýto model mu chýbal, a tak existenciu auta chápem. Schopnosti modelu Fullack ukázali, že je lepšie ísť cestou spolupráce s osvedčeným výrobcom, ako vstupovať do vôd pre Fiat neprebádaných.
Stručne: Fiat Fullback Double Cab LX 2,4 MTJ 5AT E6
Cena: základ/test: 29 700 €/30 200 €
Záruka: 2 roky bez obmedzenia km alebo 3 roky / 100 000 km
Čo treba uznať: Terénu sa nebojí.
Čo nám chýbalo: Pohodlnejšie zadné sedadlá.
Čo nás prekvapilo: Rozumná spotreba.
Technické údaje: Motor: preplňovaný dieselový R4/16V, zdvihový objem valcov 2 442 cm3, max. výkon 133 kW (181 k) pri 3 500 ot.min-1, max. krútiaci moment 430 Nm pri 2 500 ot.min-1. Emisie CO2 196 g/km. Jazdné výkony, spotreba: 0 – 100 km/h za – s ( údaj nie je k dispozícii), V max = 177 km/h, spotreba výrobca/test 7,5/8,2 l/100 km.
Text: Peter Lacena, foto: autor