Podľa mníchovskej automobilky BMW sa elektromobil BMW i3 môže stať vďaka chytrému nabíjaniu zdrojom príjmov pre svojho majiteľa. Hmatateľný dôkaz poskytla na nedávnom klimatickom summite v San Franciscu v podobe štúdie „BMW i ChargeForward“.
BMW v spolupráci s americkou energetickou spoločnosťou PG&E predstavila na spomínanom summite v zámorí projekt ChargeForward. Ten má vďaka chytrému nabíjaniu elektromobilov napomôcť ku stabilizácii rozvodnej siete a stať sa zdrojom príjmov pre vlastníka vozidla.
Prečítajte si aj: BMW M5 a BMW i8 Roadster: Jeden svet nestačí
Automobilka BMW potvrdila, že jej vozidlá môžu veľmi dobre fungovať ako virtuálne elektrárne a stabilizačné prvky rozvodnej siete. Pokiaľ majiteľ elektromobilu dovolí, aby sa jeho auto dobíjalo v správny čas, môže to pomôcť „orezať“ špičky, napríklad v dobe, keď sa vyrába najviac energie zo slnka.
Prečítajte si aj: Prvých 18 kusov BMW i8 Roadster do klubu
Pilotný projekt ChargeForward beží v Kalifornii už od roku 2015. Využíva okrem iného podrobné denné predpovede výkonu obnoviteľných zdrojov. Tie presne ukážu kedy a koľko bude k dispozícii energie. Berú sa samozrejme do úvahy aj preferencie a požiadavky samotných „elektromobilistov“ na využitie ich vozidiel.
Prečítajte si aj: Elektromobil Byton K-Byte
Kľúčovú úlohu zohrávajú telematické jednotky ConnectedDrive, ktorými sú vybavené všetky vozidlá BMW, a mobilné aplikácie BMW Connected. Približne stovka šoférov BMW i3 si v roku 2015 stiahla aplikáciu ChargeForward, ktorá umožnila flexibilné nabíjanie ich vozidiel podľa možností rozvodnej siete.
V minulom roku odštartovala druhá fáza pilotného projektu. Výsledky ukazujú, že flexibilné stratégie nabíjania môžu nielen prispieť ku stabilizácii siete, ale navyše zvýšiť podiel využitia energie z obnoviteľných zdrojov energie.
Prečítajte si aj: Buick vystavuje v Číne hybrid Velite 6 a elektromobil Enspire
-jj-