Renault Scenic: Pre dnešnú dobu

Renault Scenic dostal veľmi zaujímavý motor. Stačí nový benzínový štvorvalec s objemom 1,33 litra pomerne veľkému rodinnému autu?

Autu ako takému sme sa už venovali pri testoch s inými motormi.  A tak spomeniem iba niekoľko drobností. Škoda, že automobilka schránkami pod podlahou ubrala priestor na nohy zadných cestujúcich. Ak chce totiž dospelý cestujúci použiť praktický vyklápací stolík, bude ho mať na kolenách. Cieľovou skupinou autu sú však mladé rodiny a deti budú mať priestoru na nohy dosť. Druhou drobnosťou, ktorú by som zmenil, je umiestnenie tlačidla tempomatu. Ak si kúpite auto s automatom, v polohe D vám páka tlačidlo skryje, používať ho teda bude po pamäti.

 

Všetko ostatné, či už z pohľadu variability alebo cestovného pohodlia je také, ako by som od tak skúsenej automobilky v tomto segmente trhu očakával. Spomenúť ešte musím výbornú voľbu materiálov a príkladné dielenské vypracovanie kabíny.

Poďme ale ku kombinácii nového motora a prevodovky. V tejto oblasti sa podľa mňa Renault trafil do potrieb a očakávaní potenciálnej klientely výborne. Tento názor sa opiera o možnosť zmeny jazdného režimu, ktorý v Renaulte pomenovali Multi-Sence. Na výber máte až päť alternatív (Sport, Comfort, Eco, Neutral a Perso), ktoré dokážu auto zmeniť z komfortného, cez úsporné až na športové. A práve táto možnosť sa zásadným spôsobom podpisuje pod spokojnosť budúcich zákazníkov. Ja som na štandardnú jazdu v meste používal Neutral a na okresných cestách alternatívu Sport. V prvom prípade auto na pokyn vodiča reagovalo primerane ochotne, v druhom sa aj s rodinne orientovaným autom dokážete povoziť spôsobom, aký by ste od maloobjemového benzínového motora spojeného s automatom nečakali. Ochota stúpať do otáčok je navyše podporená aj príjemným zvukom z výfuku. K plusom tejto kombinácie pohonu by som ešte pripočítal rozumnú spotrebu. Jazdiť s priemernou spotrebou pod sedem litrov benzínu je vzhľadom na charakter auta veľmi dobrým výsledkom.

Renault sa modelom Scenic snaží odpovedať na potreby moderných pragmatikov, a tak svoj v minulosti mimoriadne obľúbené rodinné MPV Scenic prestaval na kombináciu MPV a crossoveru. Či je táto cesta správna, nechám na posúdenie každého motoristu. Jedno je však isté, ak ste hľadali súce rodinné auto s rozumným benzínovým motorom a automatom, bude pre vás Scenic jedným z favoritov.

STRUČNE

Čo treba uznať: Výborný motor do mesta aj na diaľnicu.

Čo nám chýbalo: Viac miesta na nohy vzadu.

Čo nás prekvapilo: Primeraná cena

 

Renault Scenic Energy TCe 160 EDC Bose

Cena : základ/test: 16 990 €/26 930 €

Záruka: 5 rokov / 100 000 km

Motor: preplňovaný zážihový R4/16V, zdvihový objem valcov 1 330 cm3, max. výkon 120 kW (163 k) pri  5 500 ot. min-1, max. krútiaci moment 270 Nm pri 1 800 ot. min-1. Emisie CO2 122 g/km. Jazdné výkony, spotreba: 0 – 100 km/h za 9,1 s, V max = 200 km/h, spotreba výrobca/test 5,4/6,8 l/100 km.

Text: Peter Lacena, foto: autor

13 TCebenzínový motor s automatomMPV pre rodinuRenaultrodinné autoScénicTCe 160
Komentáre (0)
Pridať komentár