Hyundai popri uvedení novej generácie modelového radu Santa Fe na trh čoskoro uvedie aj omladenú generáciu modelového radu i20/i20 Active. Zmeny badať na karosérii, podstatné novinky sa však ukrývajú aj pod prednou kapotou a v kabíne.
Modifikovaný dizajn zahŕňa zmenenú prednú časť karosérie s kaskádovitou maskou chladiča, strechu lakovanú kontrastnou (čiernou) farbou a rozšírenú paletu farieb. Novinka samozrejme dostane aj disky kolies s novým dizajnom. Zaujímavou zmenou je kompletné prepracovanie zadnej časti vozidla, čo v prípade faceliftu uprostred výrobného cyklu auta nie je vôbec bežné. Prepracované sú zadné skupinové svetlá, nárazník aj piate dvere. V rámci úprav sa presťahovala aj tabuľka s evidenčným číslom. Toto riešenie si budú majitelia pochvaľovať napríklad pri drobných parkovacích kontaktoch, na novom mieste je totiž tabuľka v bezpečí.
Modernizovaný Hyundai i20 dostane novú výbavu, vrátane prvkov aktívnej bezpečnosti Hyundai SmartSense. Jeho súčasťou sú napríklad Forward Collision-Avoidance Assist, Lane Departure Warning System, Driver Attention Warning a High Beam Assist, do upravenej strednej časti palubnej dosky je zapracovaný displej multimediálneho systému s uhlopriečkou 7 palcov, ktorý samozrejme ponúka aj funkcie Apple Car Play a Android Auto.
Novinky sa odohrali aj pod prednou kapotou. Podobne ako v prípade hlavného konkurenta, ani Hyundai i20/i20 Active si už s dieselovým motorom nekúpite. Autá tejto kategórie vodiči používajú skôr v mestách a na kratšie trasy, a tak je toto rozhodnutie logické. Paleta benzínových agregátov je naopak mimoriadne pestrá. V ponuke zostal aj atmosférický štvorvalec s objemom 1,2 a maximálnym výkonom 55 kW (75 k) alebo 62 kW (84 k), verziu Active si bude môcť objednať aj so štvorvalcom s objemom 1,4 litra a maximálnym výkonom 74 kW (100 k). Omladený Hyundai i20/i20 Active bude samozrejme dostupný aj s trojvalcom 1,0 T-GDI, na výber budú alternatívy s maximálnym výkonom 74 kW (100 k) a 88 kW (120 k). Automobilka reaguje na rastúci dopyt po autách s automatickou prevodovkou, a tak bude pre obidve alternatívy trojvalca k dispozícii aj osvedčená 7-stupňová dvojspojková prevodovka 7DCT. Všetky motory sú štandardne vybavené systémom stop-štart ISG (Idle Stop and Go), ktorý prispieva k zníženiu spotreby paliva a emisií CO2.
Na Slovensku sa modernizovaný Hyundai i20 v päťdverovej verzii a verzii Active začne predávať v letných mesiacoch tohto roku.
pl, foto: archív