Pri príležitosti ukončenia výroby modelu Mercedes-AMG G 65 (kombinovaná spotreba paliva: 17 l/100 km, kombinované emisie CO2: 397 g / km) ponúka AMG exkluzívnu finálnu edíciu. Je obmedzená na 65 exemplárov.
Obzvlášť expresívna finálna verzia odráža úspešnú históriu najsilnejšej off-roaderovej sérii na svete. Viac než každý treti predaný model Triedy G pochádzal od AMG. Finálna edícia modelu G 65 je teraz k dispozícii za 310 233 eur.
Šesťlitrový motor V12 s výkonom 463 kW (630 k) je dokonalou pohonnou jednotkou. S maximálnym krútiacim momentom 1 000 Nm pri 2 300-4 300 otáčkach ponúka jedinečnú kombináciu dynamiky a jazdnej kultúry. Zrýchlenie z nuly na 100 km/h dosiahne za 5,3 sekundy, maximálna rýchlosť je 230 km/h (elektronicky obmedzená).
Pohonný agregát V12-Biturbo je s jeho silným zvukom nepochybne vrcholom dlhého úspechu motorov s vnútorným spaľovaním a prichádza s množstvom nových technických detailov. Okrem turbodúchadla s dvojitým výfukovým systémom je to aj viacnásobné zapaľovanie s dvanástimi dvojitými zapaľovacími cievkami. Výsledok: optimálne spaľovanie, maximálna účinnosť, vynikajúci chod motora a výkon. Automatická prevodovka AMG SPEEDSHIFT PLUS 7G TRONIC využíva prenos výkonu na všetky štyri kolesá.
Výrazný exteriér a vysokokvalitný interiér
Dynamický vonkajší dizajnu modelu G 65 Final Edition zdôrazňujú 21 palcové zliatinové kolesá s dvojitými lúčmi, striebro brzdových strmeňov a športový vzhľad AMG. Ďalšie prvky, ako ochrana proti podbehnutiu, ozdobné časti v nárazníku, ráfiky, vonkajšie zrkadlá a náhradné zakryté koleso. Mriežka chladiča je tvorená čiernou mriežkou a bronzovo matným lakovaným okrajom
Exkluzívny balík v koži designo leather nappa s uhlíkovým vzhľadom a ozdobnými švami svetlo hnedej farby na stranách sedadla skrášľujú interiér. Jazda je mimoriadne pohodlná vďaka komfortnému sedadlu vodiča, vrátane klimatizácii sedadiel pre vodiča a spolujazdca.
Veľká svetlá výška tvorí základ pre vynikajúce terénne vlastnosti modelu Mercedes-AMG G 65 a pre jeho horolezeckú schopnosť stúpať až do 80% sklonu.
Terénna legenda od roku 1979
Trieda G je od roku 1979 špičkovým modelom medzi luxusnými terénnymi vozidlami. To je nielen zďaleka najdlhšie sériovo vyrábaný model osobného vozidla v dejinách automobilky Mercedes-Benz, ale aj dedko všetkých SUV s hviezdou, ktoré majú vo svojom názve veľké G. Model G 65 Final Edition, podobne ako celá séria vyrábaná v závode v Grazi, sa prevažne vyrába charakteristickým spôsobom manufaktúry.
Už v roku 1979 spoločnosť AMG uviedla na trh model G. V roku 1999 nasleduje G 55 AMG. Jeho 5,5-litrový vidlicový osemvalec mal výkon 260 kW/354 koní a vysoký krútiaci moment 525 Nm od 3000 otáčok za minútu. Mal trojventiovú technológiu s dvojitým zapaľovaním. G 55 AMG bol k dispozícii s krátkym a dlhým rázvorom a aj ako kabriolet.
V roku 2012 sa rozšírila modelová paleta. Pri komplexnej inovácii dostala Trieda G úplne nový exteriér. Aj vývojári z Affalterbachu výrazne prispeli a poslal model G 65 AMG do pretekov o priazeň zákazníkov. Prinesol všetko, o čom snívajú fanúšikovia tejto ikony off-roadov, túžiaci po výkonoch – napríklad 6,0-litrový 12-valcový motor. S tisíckou Newtonmetrov sa model G 65 AMG stal najvýkonnejším sériovým terénnym vozidlom na svete. „G“ sa stala špičkovou modernou legendou, ktorá sa odvtedy teší rastúcej základni fanúšikov.
Daimler (šr)